PDA

Bekijk de volledige versie : Opgelost db

laanie
27 oktober 2011, 13:55
hallo ik heb mijn server op hosting2go
ik had daar eerst mysql 4 en heb nu voor joomla mysql 5 gehad het is dus en aparte server hoe kan ik dit verwerken zo dat joomla het ziet let aub wel op ik ben diseleckt ik schrijf dus moeilijk
sorry daarvoor

Marijke
28 oktober 2011, 22:59
Hallo Laanie,
Je hoeft je natuurlijk niet te verontschuldigen voor je dislectie maar het is wel goed dat je het even vermeld zodat we er rekening mee kunnen houden.

Als ik het goed begrijp staat de server voor de database dus niet op dezelfde server als je Joomla installatie en zal de hostnaam niet (meer) 'localhost' zijn.
Wat het wel precies moet zijn zal je webhost je moeten vertellen, als hij dat niet goed door heeft gegeven vraag het hem dan even.

laanie
29 oktober 2011, 05:58
ik weet dus de mysql gegevens wel
van de nieuwe maar
ik ben zo wie zo helemmaal nieuw met joomla ik heb joomla geinstaleert . en op de site geef hij al meteen aan ik heb PHP 5.2.4 of hoger nodig

ik had eerst altijd e107 die kan ik uit me hoof ook nooit echt problemen gehad na de grote update daarna 10 tallen hack pogingen geweest

Marijke
29 oktober 2011, 14:00
Even zodat ik je goed begrijp.
Heb je het installatie proces al doorlopen? Of nog niet helemaal.

laanie
29 oktober 2011, 17:44
uh neee ik heb de bestanden op me server gegooid met ftp progamma
hij geef dus meteen wit scherm dat ik dus php 5 nodig heb meer niet

Marijke
29 oktober 2011, 17:56
Ah, hey wacht even. In je eerste post heb je het over mysql en nu over php.
php is iets anders dan mysql. Dan lijkt het me dat de php versie niet hoog genoeg is? Ik weet niet of dat in te stellen is bij je provider. Misschien even vragen.

benjamins
29 oktober 2011, 17:59
Hier heb je wat meer informatie van jouw provider.
http://www.hosting2go.nl/php5info/

laanie
29 oktober 2011, 18:44
dat wist ik ik heb php 4.4.7 wat raad u me nu aan
ik ga zeker vragen voor php 5

Marijke
29 oktober 2011, 22:13
Volgens de link die Marcel boven je laatste bericht geeft kan je het zelf instellen:

Om .php-bestanden door PHP versie 5 te laten uitvoeren, is het noodzakelijk daarvoor de PHP handler te wijzigen. Dat kunt u zelf doen door een .htaccess-bestand aan te maken (of een bestaand .htaccess-bestand te wijzigen).
Neem in het .htaccess-bestand de volgende regel op:
AddHandler x-httpd-php5 .php

laanie
30 oktober 2011, 14:28
ik heb dat erin gezet en dan geef de site nog dit aan
Your host needs to use PHP 5.2.4 or higher to run Joomla 1.6.

---------- Bericht toegevoegd op 30 oktober 2011 om 11:42 ---------- Vorige bericht was op 30 oktober 2011 om 08:40 ----------

kijk ik heb ook dat dus al geprobeert bij 1.5 maar niets dan krijg ik helemaal witte veld

---------- Bericht toegevoegd op 30 oktober 2011 om 14:28 ---------- Vorige bericht was op 30 oktober 2011 om 11:42 ----------

welke versie ik ook probeer heb de 1.0.15 geprobeert dan krijg iik ook en witte scherm

Marijke
30 oktober 2011, 20:48
Ik heb even meegekeken en de problemen zijn opgelost.
Door een .htaccess bestand te plaatsen met de code werkt alles nu prima.

klipper
31 oktober 2011, 02:21
Aanvulling betreffende Hosting2Go:

Hosting2Go werkt met 2 verschillende php5 versies: versie 5.2.4 en versie 5.3.3 Je kunt zelf kiezen welke je wilt gebruiken. Voor Joomla! voldoet php 5.3.3 uitstekend. Door de regel:
AddHandler x-httpd-php5 .php aan jouw .htaccess (bovenste regel) toe te voegen werk je met php 5.2.4.
Door de regel:
AddHandler x-httpd-php53 .php toe te voegen aan het .htaccess bestand werk je met php 5.3.3. (Het verschil zit 'm tussen de 5 en 53).

Let op: Als je met php 5.3.3 werkt moet je ook nog een custom 'php.ini' aanmaken in jouw 'Private' folder. (Via FTP of vis Plesk)
De inhoud moet zijn:

"date.timezone = "Europe/Amsterdam"
upload_max_filesize = 8M
display_errors = Off
allow_url_fopen = on

ad 1.) De timezone moet er in staan anders krijg je allerlei foutmeldingen in je pagina's.

ad 2.) De standaard 'upload_max_filesize' staat laag ingesteld. Even uit mijn hoofd iets van 1MB. Als je grotere bestanden wilt uploaden moet je de waarde dus verhogen door deze instelling. 8M staat hier dus voor 8Megabyte maximaal uploaden binnen Joomla!. (Bijv in mediamanager).

ad 3.) display_errors staat standaard aan. Zet je hiermee dus uit.

ad 4.) allow_url_fopen = on moet je opnemen om in Joomla! bijvoorbeeld de life-update van Akeeba Backup te kunnen gebruiken of de 1 click update functie van Joomla! zelf.

In de bijgesloten .zip een kant en klaar .htaccess en php.ini voor gebruik bij Hosting2Go

Succes ermee!