PDA

Bekijk de volledige versie : Opgelost db

laanie
27 oktober 2011, 13:55
hallo ik heb mijn server op hosting2go
ik had daar eerst mysql 4 en heb nu voor joomla mysql 5 gehad het is dus en aparte server hoe kan ik dit verwerken zo dat joomla het ziet let aub wel op ik ben diseleckt ik schrijf dus moeilijk
sorry daarvoor

Marijke
28 oktober 2011, 22:59
Hallo Laanie,
Je hoeft je natuurlijk niet te verontschuldigen voor je dislectie maar het is wel goed dat je het even vermeld zodat we er rekening mee kunnen houden.

Als ik het goed begrijp staat de server voor de database dus niet op dezelfde server als je Joomla installatie en zal de hostnaam niet (meer) 'localhost' zijn.
Wat het wel precies moet zijn zal je webhost je moeten vertellen, als hij dat niet goed door heeft gegeven vraag het hem dan even.

laanie
29 oktober 2011, 05:58
ik weet dus de mysql gegevens wel
van de nieuwe maar
ik ben zo wie zo helemmaal nieuw met joomla ik heb joomla geinstaleert . en op de site geef hij al meteen aan ik heb PHP 5.2.4 of hoger nodig

ik had eerst altijd e107 die kan ik uit me hoof ook nooit echt problemen gehad na de grote update daarna 10 tallen hack pogingen geweest

Marijke
29 oktober 2011, 14:00
Even zodat ik je goed begrijp.
Heb je het installatie proces al doorlopen? Of nog niet helemaal.

laanie
29 oktober 2011, 17:44
uh neee ik heb de bestanden op me server gegooid met ftp progamma
hij geef dus meteen wit scherm dat ik dus php 5 nodig heb meer niet

Marijke
29 oktober 2011, 17:56
Ah, hey wacht even. In je eerste post heb je het over mysql en nu over php.
php is iets anders dan mysql. Dan lijkt het me dat de php versie niet hoog genoeg is? Ik weet niet of dat in te stellen is bij je provider. Misschien even vragen.

benjamins
29 oktober 2011, 17:59
Hier heb je wat meer informatie van jouw provider.
http://www.hosting2go.nl/php5info/

laanie
29 oktober 2011, 18:44
dat wist ik ik heb php 4.4.7 wat raad u me nu aan
ik ga zeker vragen voor php 5

Marijke