Ga Terug  

Assen Plaats hier je vragen over de gebruikersgroep regio Assen.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 8 juli 2010, 12:00   #1
Elpenaar

Elpenaar's Avatar

Bedankjes gegeven: 57
Bedankjes ontvangen: 18
Standaard Verslag bijeenkomst van 7 juli 2010

Verslag tweede bijeenkomst Gebruikersgroep Regio Assen

Elp – Na een kennismakingsronde eind mei in Assen ontmoetten wij elkaar op 7 juli opnieuw in Scheemda. Tot op het laatst toe was de locatie onzeker. Maar Martin de Jong was zo genereus om ons een zaal in de Eextalhal ter beschikking te stellen. Met een beamer en een internetaansluiting konden we daar uitgebreid met Joomla aan de slag.

Twaalf mensen hadden zich opgegeven voor deze avond. Maar uiteindelijk waren we met zijn achten. Een aantal Friezen was er dit keer niet bij. Het gerucht gaat, dat zij proberen een Gebruikersgroep in Friesland op te zetten….

Op de agenda stond het behandelen van het installatieproces van Joomla. Ik had vooraf mijn twijfel, of ik dit wel interessant genoeg vond. Hans de Kleine verzorgde een presentatie over dit onderwerp. En al snel bleek mij, dat er over de stappen om een Joomla installatie te realiseren nog veel te discussiëren valt!

Eenmaal geďnstalleerd, is de volgende vraag welke extensies je dan toevoegt. Voor Hans zijn dat minimaal de JCE editor, Akeeba Backup en de Update Manager.

Iedereen deed actief mee en ieder had zo zijn eigen vragen en ervaringen te delen. Ondanks dat ik bij vragen en problemen al actief gebruik maak van het Joomla Community Forum, deed ik deze avond toch nog veel ideeën en suggesties op waar ik mee aan de slag kan.

We spraken af, dat ieder actief zijn inbreng levert in de bijeenkomsten van onze Gebruikersgroep. En ook streven we er naar om op het Forum van de Gebruikersgroep een bijdrage te leveren.

Op woensdag 8 september vanaf 19.30 uur ontmoeten wij elkaar opnieuw in Scheemda. Wil iedereen in de aanloop naar die bijeenkomst onderwerpen, suggesties, vragen, problemen op Het Forum van onze gebruikersgroep plaatsen. We maken dan een keus wat we voor de volgende keer gaan behandelen.

NB: Om meer mensen enthousiast te maken om aan te schuiven bij onze Gebruikersgroep, heb ik in de handtekening bij mijn forumberichten een wervende tekst opgenomen!

Elpenaar

www.zowasutrecht.nl --- Jong zijn in de vijftiger, zestiger en zeventiger jaren in de Domstad
Elpenaar is offline   Met citaat antwoorden
De volgende 5 leden bedanken Elpenaar voor dit nuttige bericht:
Der Meister ( 8 juli 2010), digibi ( 8 juli 2010), Foggo (13 juli 2010), jeroenmulder ( 8 juli 2010), sc00zy ( 8 juli 2010)
Oud 8 juli 2010, 12:16   #2
digibi

digibi's Avatar

Bedankjes gegeven: 31
Bedankjes ontvangen: 25
Standaard Re: Verslag bijeenkomst van 7 juli 2010

Inderdaad een heel leerzame avond. Heel veel kleine dingen rond de installatie vielen ineens op hun plek en een aantal goede suggesties kwamen naar voren waar ik weer lekker mee verder kan. Bv. een aantal plugins in de JCE editor zoals mediabox en extended imagemanager. Maar ook de demonstratie van het gebruik van Akeeba was voor mij verhelderend.

Organisatoren bedankt. En Martin dank voor het ter beschikking stellen van deze prettige ruimte in de Eextahal in Scheemda. Het is voor mij vanuit Friesland wel even rijden (het lijkt overigens verder dan het is) maar je hebt ook wat.

Ik zal op mijn website www.snelcursusjoomla.nl de gebruikersgroepbijeenkomsten steeds aankondigen met een verwijzing naar het JC forum en de gebruikersgroep Assen.

Laatst aangepast door digibi : 8 juli 2010 om 12:21.

digibi is offline   Met citaat antwoorden
De volgende 2 leden bedanken digibi voor dit nuttige bericht:
Der Meister ( 8 juli 2010), jeroenmulder ( 8 juli 2010)
Oud 8 juli 2010, 13:13   #3
sc00zy

sc00zy's Avatar

Leeftijd: 35
Bedankjes gegeven: 68
Bedankjes ontvangen: 287

Bedankt beiden. Zie http://www.joomlacommunity.eu/nieuws...gio-assen.html

Arjan Menger
http://welldotcom.nl - Joomla! websites, templates, extensies, hosting, cursussen en support
Volg Welldotcom op Twitter - http://twitter.com/welldotcom
Chat live met Welldotcom - http://messenger.providesupport.com/...obl14jwap.html
sc00zy is offline Stuur een bericht via AIM naar sc00zy Stuur een bericht via MSN naar sc00zy Stuur een bericht via Yahoo naar sc00zy Stuur een bericht via Skype™ naar sc00zy   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 15:51   #4
Elpenaar

Elpenaar's Avatar

Digibi,

Oorzaak (Frits) attendeerde mij erop, dat de plug-in "JCE Mediabox" inmiddels gratis te downloaden is!

Weliswaar niet het complete "Image Manager Extended" pakket, waar Arjan het op onze laatste bijeenkomst over had (En waar je 30 dollar voor moet betalen).

Met de "JCE Mediabox" kan je foto's in een artikel in een lightbox vergroten. Daar waar de "Slimbox" en de "Simple Image Gallery" mij in de steek lieten bij het realiseren van een lightbox in een artikel wat ik in de Newsflash had geplaatst, lukte het mij met deze plug-in wel!

Groet van Elpenaar

Laatst aangepast door Elpenaar : 8 juli 2010 om 15:53.

www.zowasutrecht.nl --- Jong zijn in de vijftiger, zestiger en zeventiger jaren in de Domstad
De volgende leden bedanken Elpenaar voor dit nuttige bericht:
digibi ( 8 juli 2010)
Oud 8 juli 2010, 21:18   #5
digibi

digibi's Avatar

Bedankjes gegeven: 31
Bedankjes ontvangen: 25

Ik ga er binnenkort mee aan de gang want het lijkt me erg leuk om te kunnen gebruiken die JCE Mediabox. Als ik verdwaal in de instellingen weet ik waar ik terecht kan. Bedankt voor de tip.

digibi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 21:20   #6
Marijke
Teamleider Taalteam
Gebruikersgroep Enschede

Marijke's Avatar

Leeftijd: 51
Bedankjes gegeven: 462
Bedankjes ontvangen: 1.517

Ietsje dichterbij en voorzien van een Nederlandse vertaling is de plugin ook hier te downloaden
http://download.joomlacommunity.eu/d...010-dutch.html

Verder kun je in diezelfde categorie meerdere plugins voor de JCE editor downloaden met Nederlandse vertaling, het Nederlandse taalpakket voor JCE (inclusief taalbestanden voor de commerciële plugins) en ook de volledig in het Nederlands te installeren versie van JCE.

Wijsheid is weten wanneer je dom mag zijn.
Teamleider Taalteam JoomlaCommunity | Joomla Bug Squad Member | Joomla Translation Teams Member
Joomla Translation Coordination Team Member | JSST | OSM Board Member
Twitter | Flickr
Marijke is offline Stuur een bericht via Skype™ naar Marijke   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken Marijke voor dit nuttige bericht:
digibi (10 juli 2010)
Oud 10 juli 2010, 08:54   #7
Elpenaar

Elpenaar's Avatar

Thumbs up Re: Verslag bijeenkomst van 7 juli 2010

Bedankt Marijke, dat je ons attendeert op de rijke mogelijkheden van de downloadsectie van onze eigen joomlacommunity!

Groet van Elpenaar

Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:24.