Ga Terug  

Extensie ontwikkeling (1.5) Plaats hier je vragen en opmerking met betrekking tot de ontwikkeling van extensies.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 18 mei 2011, 14:12   #1
oorzaak
Documentatieteam

oorzaak's Avatar

Bedankjes gegeven: 102
Bedankjes ontvangen: 126
Standaard Module op meerdere posities geeft probleem

Hallo, ik heb een kleine module gemaakt die plaatjes uit een map leest en weergeeft in de modulepositie. Dat leek goed te lopen, totdat ik dezelfde module op meerdere posities op één pagina wilde zetten. Toen trok hij de complete pagina onderuit (blanco scherm).

Dat ziet ernaar uit dat hij iets tweemaal aanroept wat niet mag. Heeft iemand een tip, welke zaken in dit opzicht kritiek zijn en/of waar te beginnen met zoeken?

Aanvullende info: de module past de afmetingen van de plaatjes aan, en schrijft de resized plaatjes in een map buiten de images/stories map (buiten bereik van de gebruiker). Bij aanroepen kijkt hij of er plaatjes zijn bijgekomen of verdwenen, zo niet dan worden de eerder gemaakte resized plaatjes getoond, anders maakt hij ze opnieuw aan.

Biedt dit enige houvast of is dit toch nog te summier?

---------- Bericht toegevoegd op 18 mei 2011 om 14:44 ---------- Vorige bericht was op 13 mei 2011 om 15:58 ----------

Niemand?

---------- Bericht toegevoegd op 18 mei 2011 om 15:12 ---------- Vorige bericht was op 18 mei 2011 om 14:44 ----------

Ook goed, dan los ik het zelf wel op...

Ben erachter dat het probleem hem zat in de functies die ik declareerde binnen de module. Tweemaal dezelfde functie declareren, daar worden we niet blij van.

Heb dus de functies in een apart bestand gezet met de naam helpers.php en bovenaan in de module zelf deze opdracht gezet:
Code:
require_once 'helpers.php';
En weer wat geleerd. Jullie hebben gelijk dat je het mij niet voorzegt, nu onthoud ik het veel beter

Met vriendelijke groeten, Frits
www.oorzaak.nl

If you're not paying for it, then you are the product. Behalve als het gaat over open source software ;-)
oorzaak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:31.