Ga Terug  

Installatie, Upgrade en Backup (VM) Plaats hier je vragen over de installatie, upgrade en/of backup van Virtuemart!

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 4 april 2012, 10:45   #1
NeveAddict

NeveAddict's Avatar

Bedankjes gegeven: 20
Bedankjes ontvangen: 20
Standaard Is dit mogelijk?

Ik heb voor iemand een website gemaakt met daarin een Virtuemart shop. Werkt prima allemaal maar nu komt ze met de vraag of ze nog een website onder een ander domein kan hebben met precies dezelfde shop in een andere template maar zonder de artikelen die op de huidige site staan. Dus puur de shop en verder niks. Ze wil de boel dan wel vanuit 1 backend (dus 1 database) kunnen onderhouden.

Nou denk ik heel simpel als da tik ben dat dat wel mogelijk moet zijn als je er maar voor zorgt dat alle templateposities van shop 2 anders heten als van shop 1.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit überhaupt mogelijk is? Voordat ik gouden bergen ga beloven die ik niet waar kan maken

[edit] Dit is eigenlijk meer een VM vraag als een J2.5 vraag volgens mij. Als hij verhuisd moet worden naar een ander forum merk ik het wel :P

Laatst aangepast door MartijnM : 4 april 2012 om 12:17. Reden: Verplaatst naar Virtuemart.. ;-)
NeveAddict is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:27   #2
David-Andrew

David-Andrew's Avatar

Bedankjes gegeven: 71
Bedankjes ontvangen: 77
Standaard Re: Is dit mogelijk?

Twee verschillende shops op twee verschillende Joomla! installaties met een DB is niet mogelijk. Wat je wel kan doen is alles in een shop en Joomla! installatie houden en heel hardcore met templates aan de slag. Dus als men op pagina x staat zien ze hele andere modules, menu's en template.

iDEAL voor Virtuemart, RSForm Pro, HikaShop en meer, met ondersteuning en uitgebreide handleiding!
http://www.joomlavirtuemartideal.nl/...emart-hikashop
KVK: 27284950
David-Andrew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:52   #3
NeveAddict

NeveAddict's Avatar

Het is precies dezelfde shop.. met precies dezelfde artikelen, prijzen etc. alleen op een ander domein. Omdat het ene domein een complete website is met een shop daar in en het andere domein puur de shop willen ze het als het kan dus vanaf 1 backend kunnen onderhouden.

Dus qua modules etc. is het helmeaal hetzelfde. Alleen zal de vormgeving wat anders zijn en zal alles op een ander domein staan. Wel op dezelfde server dus qua connectie naar de db zal het geen probleem zijn vermoed ik? Alle absolute verwijzingen zoals bijvoorbeeld de paden naar tmp en log staan in het configuratiebestand. Alleen qua afrekenen met ccIdeal voorzie ik problemen? Omdat iDeal je terugstuurt naar de site waar je vanaf komt en dat zal dan de hoofdsite zijn ipv bijvoorbeeld alleen die shop apart. Toch?
Oud 7 april 2012, 16:08   #4
Grubosoft
Taalteam

Grubosoft's Avatar

Leeftijd: 63
Bedankjes gegeven: 242
Bedankjes ontvangen: 279

Beste NeveAddict,

Zou je ook kunnen reageren op het antwoord dat David-Andrew geeft. Je herhaalt je vraag en geeft aan dat het volgens jou wel zou moeten lukken om het op die manier uit te voeren. Andere lezers van dit topic zullen op deze manier niet snel meer reageren.
Wellicht dat meer informatie richting de lezers, wat je al hebt geprobeerd en op welke manier jij denkt dat het wel zou moeten lukken, hen aan het denken zet om je daarna weer van extra informatie te kunnen voorzien.

Maarten
www.grubosoft.nl
Authorised AVG Reseller
Kvk 17187004
Grubosoft is offline Stuur een bericht via MSN naar Grubosoft Stuur een bericht via Skype™ naar Grubosoft   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 09:29   #5
NeveAddict

NeveAddict's Avatar

Beste Maarten,

De vraag is of dit überhaupt mogelijk is en of er mensen ervaring mee hebben. Ik heb daar mijn gedachten over en die deel ik. Volgens David-Andrew is dit niet mogelijk (zonder te zeggen waarom dit niet mogelijk is) en ik reageer daarop door wat dieper op mijn gedachten hier over in te gaan.

De thread is bedoelt als een soort vooronderzoek voordat ik er een hoop (verloren) tijd in ga steken en de opdrachtgever ook nog moet teleurstellen nadat ik heb gezegd dat het zou kunnen.

Dat het mogelijk is om meerdere templates op 1 website te gebruiken weet ik en dat heb ik ook al meerdere malen gedaan op andere sites. Maar dat was de vraag niet. De vraag is of ik 2 aparte installaties van 1 database gebruik kan laten maken. Nou ja.. niet eens installaties want ik wil op de bestaande site gewoon een andere template aanmaken, de menu's kopieren en hernoemen en daar die andere templates aan hangen (zoals David-Andrew bedoeld dus eigenlijk). Vervolgens de bestanden naar een andere plek (op dezelfde server) kopieren, wel de connectie naar dezelfde database behouden en alleen de tmp en log paden aanpassen in het configuratiebestand.

Wat er dan (volgens mij) gebeurt is dat je er wel een andere domeinnaam makkelijk aan kan hangen. Op dat domein van een andere template gebruik maken zodat dingen van het andere domein niet zichtbaar zijn. Alleen alle content afbeeldingen komen dan vanaf het andere domein, en de database wordt gedeeld. Theoretisch gezien..

Ik had gehoopt dat er iemand was die al ervaring had met een soort oplossing als dit? Ook als iemand anders een compleet andere suggestie heeft zou ik die graag willen horen.

Hoop dat ik nu ook wat duidelijker ben geweest.. of moet ik nou eerst de website helemaal gaan bouwen om vervolgens te gaan vragen of dat wel mogelijk is? (wat dus deze hele thread overbodig zou maken).
Oud 10 april 2012, 09:40   #6
r2gnl
Moderatorteam
Gebruikersgroep Maastricht

r2gnl's Avatar

Leeftijd: 47
Bedankjes gegeven: 76
Bedankjes ontvangen: 148

NeveAddict,

Zoals je het zelf omschrijft gaat het niet standaard werken omdat in de database juist alle instellingen van menu's, en wanneer een template wordt gebruikt wordt bijgehouden.

Als je jou idee eens los laat, had je ook de joomla multisite oplossingen kunnen vinden die in basis bedoeld zijn voor je gevraagde functionaliteit, maar het geheel op een andere manier oplossen.

Los daarvan: met precies dezelfde info en teksten op een site heb je nog een ander probleem, namelijk je zoekmachine ranking. Daar ook al aan gedacht, hoe je dat wilt gaan oplossen?

Remco Gerbrands (r2gnl)

ARTOGE | www.artoge.nl | kvk 1408396 |
r2gnl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 09:47   #7
NeveAddict

NeveAddict's Avatar

Hi Remco,

Ja maar ik wil dus aparte menu's maken die alleen op die ene site dmv. een aparte modulepositie getoond wordt. Er wordt dus helemaal geen gebruik gemaakt van het menu op de andere website.

Er komt niet dezelfde info en teksten.. 1 site is info en teksten met daarin een shop. En de andere zou alleen en enkel de shop zijn zonder al die artikelpagina's.

Op welke multisite oplossingen doel je? Zoals ik al zei.. suggesties zijn welkom
Oud 10 april 2012, 09:58   #8
r2gnl
Moderatorteam
Gebruikersgroep Maastricht

r2gnl's Avatar

Leeftijd: 47
Bedankjes gegeven: 76
Bedankjes ontvangen: 148

Hi,

Dan lijkt David's oplossing een mogelijheid, maar ik betwijfel of je op die manier eea kunt realiseren. Met een multisite oplossing doe je dat juist wel.

Ehum, sorry, ook 'enkel een shop' is voor de zoekmachine dubbele content.
Tenzij je artikelomschrijving en titels volledig veranderd: maar dan heb je niets meer aan hetzelfde database gebruik

Suggestie: extensie 'Multi Sites' en/of "Virtual Domains'
http://extensions.joomla.org/extensi...multiple-sites

Remco Gerbrands (r2gnl)

ARTOGE | www.artoge.nl | kvk 1408396 |
r2gnl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2012, 22:39   #9
NeveAddict

NeveAddict's Avatar

Hi Remco,

Wat bedoel je eigenlijk met dubbele content? Een artikelomschrijving kan generiek zijn.. Ik bedoel als ik blikjes cola zou verkopen kan ik moeilijk van alle websites die er wereldwijd zijn verwachten dat ze een blikje cola maar anders gaan noemen omdat het anders mijn ranking zou beinvloeden.

Ik heb mijn theorie even lokaal getest en het werkt eigenlijk perfect wel. Zit ik alleen nog met de vraag van afrekenen via iDeal of dat gaat werken aangezien iDeal op domein niveau werkt ook (als ik het goed heb).

Met zo'n multi-site oplossing.. dan worden er 2 databases gewoon automatisch gesynced als ik het goed lees? De multi-site extentie lijkt me wel interessant. Is er iemand die hier ervaring mee heeft toevallig?
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:27.