Ga Terug  

Overig (1.5) Weet je nog niet of Joomla! wat voor jou is? Stel hier je vragen. Ook alle andere algemene vragen kun je hier plaatsen.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 15 april 2012, 09:49   #1
bruno-01

Bedankjes gegeven: 21
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard Voorkeuren Artikelbeheer.

Hallo,
Wie kan mij vetrellen hoe het kan dat als ik onder artikelbeheer (joomla 1.5.25), bij voorkeuren ingeef dat ik bij de artikelen geen aanmaak datum wil, geen sectienaam, geen naam auteur en geen iconen wil, ik toch telkens bij een nieuw artikel die hele rij moet aflopen. Kortom die "basis" instellingen worden kennelijk niet vast gehouden terwijl ze toch staan aangevinkt bij voorkeuren.
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik niets begrijp van de instellingen onder aan de pagina van die voorkeuren. (Filter opties/ filter type/ zwartelijst ?)

Iemand enig idee ??
bruno-01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 09:50   #2
Jheroen

Jheroen's Avatar

Leeftijd: 45
Bedankjes gegeven: 16
Bedankjes ontvangen: 107
Standaard Re: Voorkeuren Artikelbeheer.

je moet eens kijken hoe je menu item naar die artikelen staat ingesteld, je algemene instellingen kunnen dan wel goed staan maar als je menu item aangepaste instellingen hanteert dan 'overruled' dat je standaard artikel instellingen.

Met vriendelijke groet,

Jheroen Briels
Joomlapartner, websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport, Joomla! hosting - chmodvrij - prima support - concurrerende tarieven
Jheroen is offline Stuur een bericht via MSN naar Jheroen   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken Jheroen voor dit nuttige bericht:
bruno-01 (16 april 2012)
Oud 15 april 2012, 09:56   #3
bruno-01

Thanks voor de zeer snelle reaktie alleen....ik begrijp je niet.
Waar zouden die menu items moeten staan?

De parameters staan daar allemaal op "gebruik algemeen"....

Laatst aangepast door bruno-01 : 15 april 2012 om 10:02.
Oud 15 april 2012, 11:04   #4
sovainfo

Bedankjes gegeven: 69
Bedankjes ontvangen: 353

De voorkeuren betreffen het wel of niet tonen van de informatie. Dit staat los van het opgeven van deze informatie. Een artikel hoort altijd tot een categorie; zelfs als het ongecategoriseerd heet. Helaas wordt hier bij invullen van een artikel hier geen voorkeur ingevuld, vandaar dat de sectie en categorie zelf ingegeven moet worden.

---------- Bericht toegevoegd op 15 april 2012 om 12:04 ---------- Vorige bericht was op 15 april 2012 om 11:56 ----------

Met de filter opties kun je aangeven wat er in een artikel aan HTML mag worden gezet. Bij een blacklist geef je aan wat er niet mag, bij een whitelist geef je aan wat wel mag. Of er mag helemaal geen html in voorkomen.
sovainfo is offline   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken sovainfo voor dit nuttige bericht:
bruno-01 (16 april 2012)
Oud 15 april 2012, 19:23   #5
bruno-01

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik begrijp nu nog steeds niet waarom ik bij elk artikel moet aangeven dat ik geen aanmaak datum wil, geen sectienaam, geen naam auteur en geen iconen wil.....
je zegt "De voorkeuren betreffen het wel of niet tonen van de informatie. Dit staat los van het opgeven van deze informatie."
Ik geef die informatie nergens want dat doet het systeem (kennelijk) automatisch...en daar wil ik dus vanaf. Ik wil niet telkens voor het plaatsen van elk artikel die hele riedel aflopen....???
Oud 15 april 2012, 19:28   #6
Marijke
Teamleider Taalteam
Gebruikersgroep Enschede

Marijke's Avatar

Leeftijd: 51
Bedankjes gegeven: 462
Bedankjes ontvangen: 1.517

Dat hoeft in principe ook niet, maar het is wel afhankelijk van hoe en waar je wat instelt.
De algemene voorkeuren kan je zien als de basisvoorkeuren.
Maar deze kunnen op twee plekken overruled worden zoals Jheroen al aangeeft.
In het artikel zelf, maar ook in het menu-item waarmee men op de website naar je artikel gaat.

Je moet dus controleren welke instellingen het menu-item heeft.
Wanneer zowel bij je artikel als in het menu-item alles op gebruik algemeen staat dan neemt het de algemene voorkeuren aan.
Ik denk dat je vooral in je menu-item even moet controleren of alles goed staat.

Verder kan het template dat je gebruikt ook nog van invloed zijn. Als hier template overrides in gebruikt worden kan het anders werken. Dit is gemakkelijk te controleren door even een core template als standaard in te stellen.

Laatst aangepast door Marijke : 15 april 2012 om 19:31.

Wijsheid is weten wanneer je dom mag zijn.
Teamleider Taalteam JoomlaCommunity | Joomla Bug Squad Member | Joomla Translation Teams Member
Joomla Translation Coordination Team Member | JSST | OSM Board Member
Twitter | Flickr
Marijke is offline Stuur een bericht via Skype™ naar Marijke   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken Marijke voor dit nuttige bericht:
bruno-01 (16 april 2012)
Oud 16 april 2012, 16:33   #7
bruno-01

Hallo
Hoe moeilijk of makkelijk kan een vraag zijn als je niet even op het scherm van een ander kan kijken ...? Volgens mij ben ik eruit maar zat ik op een heel andere "golflengte" als jullie.
Na het aangeven van een nieuwe link en het selecteren van het artikel heb ik altijd
Parameters voor component gebruikt en niet parameters (systeem)........
en volgens mij is nu mijn probleem opgelost...
(ikke was dus een beetje dom...)
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:02.