Ga Terug  

Templates (2.5) Het forum voor Joomla! Templates

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 15 april 2012, 17:14   #1
orenov

Bedankjes gegeven: 1
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard Rhuk Milkyway verbouw-poging

Ik heb in 2008 een vrij simpele site in Joomla 1.5.x gemaakt en daarvoor destijds de Rhuk Milkyway template zonder enige technische kennis grondig verbouwd. Vanwege een PHP update moet ik onderhoud plegen en wil eigenlijk gelijk maar naar 2.5.x. Met Jupgrade heb ik al een schaduwsite gemaakt, maar de template zit dwars. Uit diverse forumberichten blijkt dat RM niet in 2.5 werkt, maar desalniettemin kom ik een heel eind. Ik heb de laatste versie van RM voorzien van de destijds aangepaste CSS bestanden, maar ik loop tegen één probleem aan:
Ik wil een blogweergave met 3 kolommen en dat lukt niet. Wat ik ook doe, het blijft 1 kolom. Kan dit een specifiek probleem zijn bij dit template in 2.5?
Is het sowieso aan te raden om geen tijd meer te investeren in de poging de RM template draaiende te krijgen? Kan ik beter vanuit een ander 2.5 template proberen dezelfde vormgeving te krijgen?
Wie geeft raad?
Bij voorbaat dank.
orenov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 17:35   #2
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 178
Bedankjes ontvangen: 929
Standaard Re: Rhuk Milkyway verbouw-poging

beste orenov
aangezien dit je eerste bezoek is aan het forum van JoomlaCommunity heet ik je (mede namens alle andere forumleden) van harte welkom.
RhukMilkyway is een oldtimer "still going strong". Vond het indertijd ook jammer dat die template verdwenen was als standaard voor 1.6. Maar gelukkig bleek 'ie toen toch wel beschikbaar voor 1.6
Zie http://forum.joomlacommunity.eu/show...=rhuk+milkyway
Daar kun je hem downloaden.
En hij werkt nog met 2.5 ook!
Ad
adje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 20:01   #3
orenov

Dankjewel Adje voor je snelle reactie. Ik had dit bestand al gebruikt, maar door het nu opnieuw te installeren, kwam ik erachter dat het niet voldoende is om diverse varianten van dezelfde template alleen een andere mapnaam te geven. Ik merkte dat een en ander door elkaar ging lopen.
Als je varianten op een template maakt, is het dan voldoende om de naam in het bestand templateDetails.xml te laten overeenkomen met de mapnaam? Of gaat er dan toch nog iets in de database fout?
De originele template doet het nu, maar met de oude aangepaste css bestanden lukt het niet echt. Dat wil zeggen dat ik weer opnieuw moet beginnen met experimenteren. Misschien is het verstandiger om hulp in te roepen van een techneut om een keer een degelijk template te maken op basis van mijn vormgeving.

Nogmaals dank voor je hulp.

Orenov
Oud 15 april 2012, 20:19   #4
Marijke
Teamleider Taalteam
Gebruikersgroep Enschede

Marijke's Avatar

Leeftijd: 51
Bedankjes gegeven: 465
Bedankjes ontvangen: 1.535

Dat het met de oude css bestanden niet lukt is waarschijnlijk te wijten aan dat een aantal classnames veranderd zijn binnen de nieuwe versie.
Deze zul je dan aan moeten passen.

Wijsheid is weten wanneer je dom mag zijn.
Teamleider Taalteam JoomlaCommunity | Joomla Bug Squad Member | Joomla Translation Teams Member
Joomla Translation Coordination Team Member | JSST | OSM Board Member
Twitter | Flickr
Marijke is offline Stuur een bericht via Skype™ naar Marijke   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 20:09   #5
orenov

Dank Marijke, ik heb nog wat geprobeerd, maar geef het op. Ik heb inmiddels een nieuw J 2.5 template gevonden waar ik mee verder ga. Maar ook hier wil ik eea aanpassen. Ik zal dat in een nieuwe topic doen, dan kan deze worden afgesloten.
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:05.