Ga Terug  

Installatie, Upgrade en Backup (2.5) Plaats hier je vragen over de installatie, upgrade en/of backup van Joomla! 2.5 Ook vragen over het verhuizen van je Joomla! site kun je hier plaatsen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 5 mei 2012, 15:40   #11
sovainfo

Bedankjes gegeven: 73
Bedankjes ontvangen: 361
Standaard Re: Rechtenprobleem mediabeheer

Zo abstract geformuleerd kan ik alleen een abstract antwoord geven: verkeerd ingerichte webserver.

Misschien ben je bereid om specifieke informatie te verstrekken. Laat het duidelijk zijn dat een extensie via Joomla backend geďnstalleerd middels een update bijgewerkt moet kunnen worden. Neem aan dat je dat bedoeld met het niet schrijfbaar zijn van mappen door de webserver aangemaakt.
sovainfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 17:28   #12
NeveAddict

NeveAddict's Avatar

Bedankjes gegeven: 20
Bedankjes ontvangen: 20
Standaard Re: Rechtenprobleem mediabeheer

Dat is ook altijd mijn conclusie geweest maar aangezien er meerdere (joomla) websites op dezelfde server staan is het best vreemd dat dit probleem zich alleen bij deze website openbaart. Dus het kan naar mijn mening ook zijn dat het account alleen waar deze site op draait verkeerd is geconfigureerd. Wellicht had iemand een goede tip waar naar gekeken kan worden.

Het gaat in dit geval niet om updates van extenties of Joomla zelf maar om het aanmaken van mappen waarin afbeeldingen etc. in geupload kan worden voor in artikelen. Als ik nu een map aanmaak dan wordt de map wel aangemaakt. Echter wanneer ik een afbeelding wil uploaden naar die map dan is dat niet mogelijk en krijg ik de foutmelding dat een bestand niet verplaatst kan worden. Ik zal eens vragen of ze de eigenaarsrechten van de log en temp folders kunnen veranderen naar de server ipv ftp-user. Wellicht dat het probleem dan opgelost is. Ik kan dat zelf niet doen vanuit de plesk CP en heb zelf geen toegang verder tot de server. In ieder geval bedankt voor jullie meedenken en input. Zal de eventuele oplossing nog wel posten hier mochten wij het kunnen oplossen.
NeveAddict is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:23.