Citaat:
Origineel geplaatst door Fransvp
...ik ben meer opzoek naar een methode waarbij mensen na registratie kunnen uploaden en vervolgens een ad kunnen plaatsen.
Vervolgen moet je dus ergens in een database kunnen zoeken.
|
De oplossing van Webvonck is een mogelijkheid, maar ik zou deze mogelijkheid "ongestructureerd" noemen. Het invullen van een blogartikel dwingt de bezoeker namelijk niet om een bepaalde opbouw aan te houden of om bepaalde kenmerken verplicht in te vullen. Niet alleen bestaat dan het gevaar dat de inhoud niet wordt wat jij je ervan voorstelt, het zoeken wordt er ook door beperkt. Een site als Funda heeft allerlei zoekcriteria die je met elkaar kunt combineren: prijs, type woning, postcodegebied. Met een blogoplossing zul je nooit op deze manier verschillende criteria kunnen combineren.
Misschien is dat ook niet erg voor wat jij van plan bent. Maar als je dit wel voor ogen had, dan moet je het anders aanpakken. Ik zou zoeken naar een extensie, een extra component bovenop de Joomla basisinstallatie, die het mogelijk maakt om de informatie op te splitsen in verschillende velden. Dat begint dan bij het formulier dat de bezoekers invullen met hun advertentie.
Als ik jou was, zou ik eens kijken wat voor extensies er allemaal bestaan, op de Joomla Extensions Directory. Met name deze categorie lijkt me relevant:
http://extensions.joomla.org/extensi...rtical-markets