Wellicht is
Cookie Confirm wat je zoekt. Ik heb deze Joomla extensie ontwikkeld, omdat er veel vraag naar een goede gebruiksvriendelijke cookie controle extensie was. Deze was op het begin gebaseerd op Silktide Cookie Consent, maar is inmiddels uitgegroeid naar een Joomla extensie met veel meer mogelijkheden. Denk aan het loggen van toestemming, statistieken, responsive CSS3 template etc. De extensie is commercieel, omdat ik mijn boterhammen ook moet betalen, maar je krijgt er veel voor terug waaronder goede support.
Google Analytics support is ingebouwd en zeer simpel in te stellen. Het blokkeren van cookies van advertenties vereist vaak een maatwerk aanpak. Het ligt eraan hoe dit is geďmplementeerd. Voor de ene website is dit erg eenvoudig op te lossen en voor de andere lastig. Bijvoorbeeld als er overal affiliate links staan, dan dienen deze te worden geblokkeerd als men geen cookies heeft geaccepteerd. Heb je daarentegen bijvoorbeeld maar één banner positie, dan hoef je enkel die te blokkeren.
Cookie Confirm ondersteunt overigens geen Joomla 1.5, omdat deze end-of-life is. Het is sowieso aan te raden om dergelijke sites te migreren naar Joomla 2.5 (of eventueel 3.0). Joomla 3.0 wordt wel ondersteund.