Ga Terug  

Notities

Overig (3.0-3.x) Weet je nog niet of Joomla! wat voor jou is? Stel hier je vragen. Ook alle andere algemene vragen kun je hier plaatsen.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 7 december 2016, 22:45   #1
BoboH

Bedankjes gegeven: 0
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard Inloggen op Synology - Joomla

Heb een Synology NAS draaien en voor familie daarop een Joomla website (foto’s van familie en allerlei activiteiten) en Synology Photostation draaien. In Photostation vraag ik om toegangsnaam en wachtwoord en doe dat ook op de website, zodat je zonder username en pwd niet verder komt. Beiden zijn namelijk alleen voor familie bedoeld en niet voor andere internetgebruikers.
Voor diverse familieleden is het lastig om de toegangsnamen en wachtwoorden te onthouden.
Als ik de familie laat inloggen op de server dan kunnen ze gelijk door naar Photostation omdat er dan niet om username + pwd gevraagd wordt. Dat zit in Photostation ingebakken. Met Joomla werkt dat echter niet zo. Ik zoek dus een script waarmee dat wel geregeld wordt. Met googelen kom ik niet verder.
Synology verwijst mij naar Joomla usergroups. Ik heb al diverse php-oefeningen gedaan (beginneling) omdat ik denk dat het in het login.php script geregeld moet worden. Ik stel me voor dat in dat script de commando’s worden gegeven om de ingelogde synology-username op te halen en dan kan ik verder. Het lijkt erop dat zo’n php-commando wel in ssh-terminal-mode werkt maar niet vanuit het php-login-script.
Een andere oplossing is om het om te draaien en eerst in te loggen op de website en dan vandaar uit een script aan te roepen, waarmee ik met die username kan inloggen op de webpagina van Photostation.
Synology heeft add-on Single-Sign-On maar ook dat vraagt script-aanpassingen en documentatie daarvan is zéér beperkt.

---------- Bericht toegevoegd op 7 december 2016 om 22:45 ---------- Vorige bericht was op 20 november 2016 om 16:28 ----------

Oplossing lijkt niet te komen. Los het nu op door alle foto's naar joomla te kopieren en dan slide-shows op de pagina's te zetten. Is wel dubbelop, maar het is niet anders. Als ik later wat meer tijd heb, ga ik nog proberen om met cookies de overstap van de website naar photostation te kunnen maken. Voor nu maar afgesloten.

Laatst aangepast door BoboH : 20 november 2016 om 16:33.
BoboH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 23:45   #2
pjasmits

pjasmits's Avatar

Leeftijd: 47
Bedankjes gegeven: 25
Bedankjes ontvangen: 44
Standaard Re: Inloggen op Synology - Joomla

Wat jij voor ogen hebt brengt erge security issues met zich mee. Denk dat je daarom geen antwoord krijgt. Joomla-inlog en synology-inlog werken nu eenmaal niet samen en de inlog van beiden is zo beveiligd dat het niet met een php-scriptje op te roepen is. Logisch natuurlijk, want dan zou iedere internetter dit scriptje kunnen draaien en gewoon door surfen. Gewoon dus de foto's in joomla inbrengen en lekker delen.

Patrick is Joomla-addict, Grafisch Vormgever en Drukwerkinkoper.
www.byantoinettecommunicatie.nl
pjasmits is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2016, 00:08   #3
Rondeb

Rondeb's Avatar

Leeftijd: 40
Bedankjes gegeven: 77
Bedankjes ontvangen: 376
Standaard Re: Inloggen op Synology - Joomla

Hallo,

misschien kun je hier wat aan.

Ben zelf verder niet bekend met Synology

Succes ermee.

Groeten Ron
Rondeb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Trefwoorden
joomla, login, photostation, sso, synology

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:29.