Ga Terug  

Notities

Vertalingen (2.5) Plaats hier je vragen en/of opmerkingen over de Nederlandse vertaling van Joomla! 2.5

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 9 november 2013, 18:43   #1
bruno-01

Bedankjes gegeven: 27
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard nl/en/

Hallo,
Wie kan mij helpen. Ik heb van iemand het onderhoud van een joomla site overgenomen(Joomla! 2.5.9). Het beheer gedeelte was aanvankelijk in het engels maar ik heb het NL pakket geinstal. en nu is ook het beheer gedeelte in het nederlands. Onder "Taalbeheer: geinstalleerde talen" staat onder website: standaard NL,onder beheergedeelte: NL , onder inhoud: UK (kan daar geen keuze maken) Als ik daar kijk bij "Installeer taal kom ik NL niet tegen..(?) onder "overrides" staat niets.
Het template (breez20) blijft wel in het engels (Font size ..search) en ook het Phoca gastenboek, ondanks het nl pakket.
Wat ik ook vreemd vind is dat in de url achter.nl/en staat.
http://www.kinderadviesraadtilburg.nl/en/
Weet iemand waar wat fout staat ??
bruno-01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 21:36   #2
Marijke
Teamleider Taalteam
Gebruikersgroep Enschede

Marijke's Avatar

Leeftijd: 54
Bedankjes gegeven: 470
Bedankjes ontvangen: 1.579
Standaard Re: nl/en/

Ik splits je vraag even in een paar delen

Wanneer je het Nederlandse taalpakket voor Joomla installeert worden er taalbestanden geďnstalleerd voor de website en hetbeheergedeelte. De tab inhoud is alleen voor meertalige websites. Tenzij je dus een meertalige website wilt maken hoef je hier dus niets te doen. Wil je een meertalige website maken dan maak je die taal eenvoudig aan door op de knop nieuw te klikken.

Dat er /en achter de Url staat heeft te maken met de taalfilter plug-in. Deze is kennelijk ingeschakeld. Deze plug-in hoeft alleen ingeschakeld te worden op meertalige websites. Anders is het beter deze uit te schakelen.

Het taalpakket voor Joomla is alleen voor de website en het beheergedeelte.
Installeer je dus andere extensies zoals PhocaGallery of een template dan kunnen daar ook taalbestanden bij zitten. Bij phoca is dat in ieder geval zo, kennelijk ook bij je template. Je zult dan ook naar een NL taalpakket op zoek moeten voor die extensies. Voor PhocaGallery zijn deze in ieder geval aanwezig. Voor je template moet je uitzoeken, eneventueel je ze zelf vertalen door een bestanden en-GB.templatenaam.tpl te zoeken. Deze kunnen in de map language/en-GB staan of in d map templates/je-template/language/en-GB staan. Kopieer ze,hernoem ze naar nl-NL.templatenaam.tpl en zet ze in de map language/Nl-NL

Wijsheid is weten wanneer je dom mag zijn.
Teamleider Taalteam JoomlaCommunity | Joomla Bug Squad Member | Joomla Translation Teams Member
Joomla Translation Coordination Team Member | JSST | OSM Board Member
Twitter | Flickr
Marijke is offline Stuur een bericht via Skype™ naar Marijke   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken Marijke voor dit nuttige bericht:
bruno-01 ( 9 november 2013)
Oud 9 november 2013, 23:46   #3
bruno-01

Bedankjes gegeven: 27
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard Re: nl/en/

Hallo Marijke

Het hele probleem is inmiddels opgelost door jou 2e opmerking. Ik heb die plugin uitgezet en dat wat in NL moet staan saat in NL !

Helemaal bedankt !!
bruno-01 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:27.