Ga Terug  

Notities

Installatie, Upgrade en Backup (2.5) Plaats hier je vragen over de installatie, upgrade en/of backup van Joomla! 2.5 Ook vragen over het verhuizen van je Joomla! site kun je hier plaatsen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 6 juni 2015, 19:44   #11
Rondeb

Rondeb's Avatar

Leeftijd: 39
Bedankjes gegeven: 77
Bedankjes ontvangen: 376
Standaard Re: Kan niet een Upgrade uitvoeren

Hallo,

niet een goede reclame van dit bedrijf. Maar natuurlijk zullen er ook zeer veel mensen tevreden zijn over dit bedrijf.

Als jij een site heb met zulke bezoekers aantallen en je hosting weet er niet mee om te gaan, dan kan je beter er over na gaan denken om iets anders te gaan zoeken.

En natuurlijk kan je nog iemand anders er naar laten kijken misschien dat je wat over het hoofd ziet.

Maar uit je reacties heb je het meeste wel gedaan en gecontroleerd.

Succes ermee.

En ik hoor van je.

Groeten Ron
Rondeb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 20:12   #12
john01

Bedankjes gegeven: 32
Bedankjes ontvangen: 0

Het is eigenlijk zo RonDeb,
Ik moet eerst er zeker van zijn dat dit bedrijf de draad met me steekt, het zal eerst vast moeten komen te staan dat het daadwerkelijk het probleem met joomla is en of van de hoster.

Het is echt wel dit feit, dat als lijkt dat de hoster op alle fronten ongelijk heeft, dat ze wel een rekening van mij kunnen verwachten. Het bedrijf kan dus niet hun geleverde opties aanbieden zoals ze dat aangeven.

Maar toch de vraag, is hier dan niemand die deze ondersteuning kan geven op dit forum???

Citaat:
Origineel geplaatst door Rondeb Bekijk Bericht
Hallo,

niet een goede reclame van dit bedrijf. Maar natuurlijk zullen er ook zeer veel mensen tevreden zijn over dit bedrijf.

Als jij een site heb met zulke bezoekers aantallen en je hosting weet er niet mee om te gaan, dan kan je beter er over na gaan denken om iets anders te gaan zoeken.

En natuurlijk kan je nog iemand anders er naar laten kijken misschien dat je wat over het hoofd ziet.

Maar uit je reacties heb je het meeste wel gedaan en gecontroleerd.

Succes ermee.

En ik hoor van je.

Groeten Ron
john01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 20:27   #13
Rondeb

Rondeb's Avatar

Hallo,

ik wel best kijken voor je.

Stuur me je gegevens van de server (hosting server) waar je handmatig joomla wilde installeren maar dat je niet verder komt als de taal.

Als ik daarvan alle gegeven krijg van je dus ftp en directadmin dan kijk ik er vanavond naar en probeer ik een nieuwe joomla 3 te installeren.

Ik hoor van je.

Groeten Ron
De volgende leden bedanken Rondeb voor dit nuttige bericht:
john01 ( 6 juni 2015)
Oud 6 juni 2015, 20:28   #14
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 196
Bedankjes ontvangen: 1.040

@john01
draait je 2.5. site nog wel bij IXL?
Zoja, kun je een link geven en misschien iemand van het forum (via pm) gelegenheid geven om een kijkje te nemen in het achteronder (backend).
Als ik het goed begrijp is de essentie van je probleem dat je niet kunt upgraden naar 3.4.1.
Klopt dat ? Of zijn er nog andere zaken ?
Ad

PS zie nu dat Ron ook met een dergelijk voorstel komt.

Laatst aangepast door adje : 6 juni 2015 om 20:29. Reden: PS
adje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 20:39   #15
john01

@Adje,
Er zijn meerdere problemen met de draaiende joomla 2.5 laatste versie.

Zoals Zoekmachinevriendelijke URL's moet uit staan.
Als je die aanzet, en je maakt gebruik van de hoofdmenu, dan werkt de sub-menu's niet meer een 404 page.

Wellicht op te lossen met sh404SEF.

Het grootste probleem is dus geen up grade kunnen uitvoeren dat de website plat ligt keer op keer na een upgrade. Er is nog een ander probleem, waar ik nog niet echt een antwoord op heb.

Kijk 2.5 is oud en te gevaarlijk om aldaar nog mee verder te gaan. Ik kon in het begin al niet de 3.0 versie erop krijgen, op (én of andere manier heb ik dus blijkbaar wel een 2.5 versie erop gekregen. Hoe geen idee meer.

Citaat:
Origineel geplaatst door adje Bekijk Bericht
@john01
draait je 2.5. site nog wel bij IXL?
Zoja, kun je een link geven en misschien iemand van het forum (via pm) gelegenheid geven om een kijkje te nemen in het achteronder (backend).
Als ik het goed begrijp is de essentie van je probleem dat je niet kunt upgraden naar 3.4.1.
Klopt dat ? Of zijn er nog andere zaken ?
Ad

---------- Bericht toegevoegd op 6 juni 2015 om 21:39 ---------- Vorige bericht was op 6 juni 2015 om 21:34 ----------

Rondeb,

Dank je wel voor het aanbod, stel ik zeer op prijs.
Ik moet eerst de andere domeinnaam op de zelfde server leeg moeten halen voordat er een versie geďnstalleerd kan worden.

Er is natuurlijk wle een mogelijkheid om het in een sub-domein te plaatsen, echter zal dat niet het zelfde zijn als in de root.

De installatie zal handmatig moeten gebeuren, niet via Installatron. Je mag het van mij proberen allemaal, ben dan benieuwd wat je ervan vind als conclusie in het geheel. Er zal dan aller eerst een versie 2.5 erop gezet moeten worden, nadien een upgade. De reden hiervan is namelijk dat er straks vanuit een 2.5 versie naar een 3.0 versie upgrade uitgevoerd moet worden.

zodra er een upgrade is uitgevoerd, zal er eerst nagegaan moeten worden dat of de modules zoals template en plugins en componenten allemaal wel werken in de nieuwste versie.

Citaat:
Hallo,

Stuur me je gegevens van de server (hosting server) waar je handmatig joomla wilde installeren maar dat je niet verder komt als de taal.

Als ik daarvan alle gegeven krijg van je dus ftp en directadmin dan kijk ik er vanavond naar en probeer ik een nieuwe joomla 3 te installeren.

Ik hoor van je.

Groeten Ron
Oud 6 juni 2015, 20:47   #16
adje

adje's Avatar

Heb je al geprobeerd om met je backup lokaal te proberen (mbv Mamp, wammp etc) om eea in het reine te krijgen en daarna op te waarderen naar 3.4.1
Als dat wel lukt dan heb je een sterk punt bij je host. Zoniet dan is er iets anders aan de hand.
Of 2.5.x gevaarlijk is waag ik te betwijfelen. zeker .28 niet.
Ik denk dat er meerdere zaken door elkaar lopen. Probeer ze 1 voor 1 op te lossen en doe het eerst lokaal.
Nogmaals: kun je een link geven naar je site met die 850000 bezoekers? Een paar erbij van het JC-forum zal toch geen problemen geven.
Ook het opvolgen van de suggestie van Ron zou duidelijkheid kunnen scheppen.
Ad
Oud 6 juni 2015, 21:00   #17
john01

Ik zal je zo aanschrijven in PB

Let op het is een resellers account zie foto van de directadmin dat waar de pijl staat, daar moet men heen gaan.

Citaat:
Hallo,

Ik hoor van je.

Groeten Ron

---------- Bericht toegevoegd op 6 juni 2015 om 22:00 ---------- Vorige bericht was op 6 juni 2015 om 21:49 ----------

@ Adje

De website die des tijds een ongelooflijk hoge request had per dag was utopiatvshow.nl Die staat niet meer op mijn server, die heb ik dus laten verwijderen naar een dedicated server en is gelukkig uit mijn handen vandaan.

Mamp, wammp is absoluut een idee nadien, ik ben ongelooflijk benieuwd dat wat RonDeb ondervind.

Zodra hij de zelfde ervaring heeft/ondervind mag dat al voldoende zijn om even Mamp, wammp te installeren op de computer.

Citaat:
Heb je al geprobeerd om met je backup lokaal te proberen (mbv Mamp, wammp etc) om eea in het reine te krijgen en daarna op te waarderen naar 3.4.1
Als dat wel lukt dan heb je een sterk punt bij je host. Zo niet dan is er iets anders aan de hand.
Of 2.5.x gevaarlijk is waag ik te betwijfelen. zeker .28 niet.
Ik denk dat er meerdere zaken door elkaar lopen. Probeer ze 1 voor 1 op te lossen en doe het eerst lokaal.
Nogmaals: kun je een link geven naar je site met die 850000 bezoekers? Een paar erbij van het JC-forum zal toch geen problemen geven.
Ook het opvolgen van de suggestie van Ron zou duidelijkheid kunnen scheppen.
Ad
Oud 6 juni 2015, 21:23   #18
adje

adje's Avatar

utopiatvshow.nl is toch geen joomla site maar een wordpress site ?
Oud 6 juni 2015, 21:26   #19
john01

Nee klopt, dat is een ander achterlijk programma WP.
Ik noemde die website, gezien dat het op exact de zelfde hoster stond en server des tijds, ook met ongelooflijk veel problemen. Dus het was meer een probleem scets van deze hoster als het echt aan hun ligt.

Daar wil ik dus achter komen Ad.

Je weet dan wel dat waar de rekening heen zal gaan als het daadwerkelijk aan hun ligt.

Citaat:
utopiatvshow.nl is toch geen joomla site maar een wordpress site ?
Oud 7 juni 2015, 01:21   #20
Rondeb

Rondeb's Avatar

Hallo,

het installeren van joomla 2.5 is gelukt!

Als ik bij het scherm taal kwam kon ik ook eerst niet verder heb de knop (button) geopend in een nieuw tabblad van me browser.
Daarna kon ik de gehele installatie doorlopen en de joomla 2.5.28 site draait.

Heb snel een aantal menu's aangemaakt incl. artikelen en submenu's deze werken allemaal goed.

Ik heb een subdomein geprobeerd joomla 3 te installeren dit wil dus niet.
Als je op de button Installatie kom je op het volgende scherm Installeren ..... maar hij doet verder niks.

Heb de joomla 2.5.28 geüpdatet naar 3.4.1 en dit ging goed.

De problemen met installeren joomla 3 en joomla 2.5.28 heeft waarschijnlijk wat te maken met instellingen in je php.ini file.

Zie onderstaande link soort gelijk probleem.
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=707&t=827692

Het is nu laat ben net klaar met werken dus ik hou het nu voor gezien.

Misschien dat je nu wat verder kunt komen. En misschien dat er andere forum leden zijn die misschien het probleem met de button herkennen?

Succes ermee.

Groeten Ron
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:21.