Ga Terug  

Notities

Installatie, Upgrade en Backup (2.5) Plaats hier je vragen over de installatie, upgrade en/of backup van Joomla! 2.5 Ook vragen over het verhuizen van je Joomla! site kun je hier plaatsen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 17 augustus 2015, 13:28   #1
es001

Leeftijd: 60
Bedankjes gegeven: 0
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard witte pagina ook in de admin sectie

Goedemidag mensen ,wie kan mij wijzer maken ,sinds 3 dagen verschijnt er alleen een witte pagina op de web site ook als ik het probeer als administrator en is niets ge update en de laatste 5 maanden ook niets veranderd op de website het lijkt spontaan te zijn ontstaan ik heb foutrapportage op max gezet ,dan verschijnt er:

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in E:\HostingSpaces\Steenhov\steeha.nl\wwwroot\librar ies\joomla\filter\input.php on line 652

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in E:\HostingSpaces\Steenhov\steeha.nl\wwwroot\librar ies\joomla\filter\input.php on line 654

Fatal error: Class 'JDatabaseQuery' not found in E:\HostingSpaces\Steenhov\steeha.nl\wwwroot\librar ies\joomla\database\database\mysqlquery.php on line 20
eerlijk gezegd kan ik hier niet veel mee,wie kan mij wat advies geven het gaat om versie 1.5.14
es001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:50   #2
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 196
Bedankjes ontvangen: 1.040
Standaard Re: witte pagina ook in de admin sectie

zo te zien (via firebug) is alles naar de filistijnen. Hoe dat komt ? Iemand moet er aan het rommelen geweest zijn. Weet de host iets?
Heb je zelf of je host een backup ? Dat lijkt me de enige mogelijkheid om de site ooit weer tot leven te wekken.
Daarna als de wiedeweerga bekijken of je kunt migreren, maar dat zal nog een hele klus zijn.
Als de database nog in takt is zou je in ieder geval de tekst van je artikelen en de html modules kunnen veiligstellen. Daarnaast via ftp bekijken of de image mappen nog toegankelijk zijn en kun je de plaatjes op een veilige plaats zetten.
Er zit m.i. niets anders op dan helemaal opnieuw te beginnen: joomla 3.4.3. installeren, een nieuwe template uitzoeken, artikelen maken (via de teksten uit de db of anders via spupgrade of vergelijkbaar programma), enz.
Ad

PS heeft de host een andere php-versie geinstalleerd?

Laatst aangepast door adje : 17 augustus 2015 om 15:00. Reden: PS
adje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:54   #3
hvdmeer
Moderatorteam
Gebruikersgroep Arnhem & Nijmegen

hvdmeer's Avatar

Bedankjes gegeven: 108
Bedankjes ontvangen: 432

Hoi es001. Je hebt je topic in de 2.5 sectie geplaatst maar je zegt dat je 1.5.14 gebruikt, klopt dat?
Als je echt 1.5.14 gebruikt dan gebruik je een versie die al een tijdje niet meer ondersteund wordt en bovendien loop je dan 12 updates/patches achter waarin veiligheidupdates in zijn verwerkt. Met andere woorden, 1.5.14 kan je zien als een onveilige website.

Weet je welke versie PHP er nu op de server draait? Want Joomla 1.5 is zover ik weet <5.4 geschikt.

J! doc-vertaler, J! patch tester, JUG-organisator, moderator
Eigen site: http://www.hierbenikthuis.nl en van mijn loopgroep: http://www.loopgroep-arnhemia.nl
Beetje over mij: http://hierbenikthuis.nl/prive/over-mij
Reageert op DM alleen op zaken die niet op het forum geplaatst kunnen worden.
hvdmeer is offline Stuur een bericht via Skype™ naar hvdmeer   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 16:01   #4
es001

bedankt jongens voor de snelle reactie ,nee de joomla versie is 2.5.14
en de provider geeft niet echt veel medewerking ,als reactie te oude joomla versie,een virus bestand ajax.php als oorzaak enz maar er wordt niet actief over een oplossing van het probleem nagedacht, ik kan natuurlijk opnieuw alles installeren maar daar ben ik wel even zoet mee ik heb al de gehele joomla dir er opnieuw opgezet zonder de install map dat kan ik inderdaad wel weer in het admin gedeelte maar dan wel met veel fout meldingen dan ge update naar 2.5.28 dat ging maar gaf geen verbetering daarna naar 3.4.3 ge update dat ging ook wel minder foutmaldingen op het schermmaar het probleem bleef het zelfde iedere keer geprobeerd de data base te repareren (140 regels worden overgeslagen) maar dat werkt dus ook niet
Oud 17 augustus 2015, 16:05   #5
adje

adje's Avatar

beste es001: heeft de provider dan geen backup (van de site en van de database)?
Oud 17 augustus 2015, 16:16   #6
Rondeb

Rondeb's Avatar

Leeftijd: 40
Bedankjes gegeven: 77
Bedankjes ontvangen: 376

Hallo,

@hvdemeer je hebt gelijk.

Kennis van me heeft daar ook een site en dit was ook 1.5.X site en bleek dat php versie veranderd was naar 5.5.X

Heb de helpdesk van deze hosting even gevraagd welke versie op de site van TS draait is 5.5.11

Deze hosting beschikt ook over php 5.3.10 en 5.2.17 TS kan via controlpanel van hosting ik dacht via Extensies (extensions) de php versie aanpassen.

Of dit het dan oplost dan weet ik niet.

Zoals Adje ook al zegt upgraden naar Joomla 3 is wel beter.

Succes ermee.

Groeten Ron

ps. TS=TopicStarter voor wie het niet weet!

Laatst aangepast door Rondeb : 17 augustus 2015 om 16:24.
Rondeb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 13:40   #7
adje

adje's Avatar

zijn de joomla core bestanden en mappen nog intact (index.php, configuration.php enz.) ?
Ad
Oud 18 augustus 2015, 18:37   #8
es001

sorry wat late reactie druk met het werk

de php versieis 5.5.11

de core bestanden heb ik ook al een terug gezet,geen effect
het lijkt er op dat ik opnieuw moet gaan beginnen,
kan nu wel inloggen als admin in zie alles alleen de hoofd pagina niet blijft dus wit,ik had ook een wat oudere kopie kompleet terug geschreven maar die doet het ook niet ..we proberen het gewoon verder. leuk dat er meegedacht wordt in ieder geval top!!
Oud 18 augustus 2015, 18:46   #9
Rondeb

Rondeb's Avatar

Leeftijd: 40
Bedankjes gegeven: 77
Bedankjes ontvangen: 376

Hallo,

ik zie dat je al bezig bent joomla opnieuw te installeren.

Maar waarom neem je niet de nieuwste versie? dus joomla 3.4.3

Groeten Ron
Rondeb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 16:07   #10
es001

Ik dacht eerst de zefde versie te instaleren in de hoop de bestaande data base te gebruiken

---------- Bericht toegevoegd op 19 augustus 2015 om 16:07 ---------- Vorige bericht was op 19 augustus 2015 om 16:06 ----------

En als dat lukte upgraden naar 3.4.3
Antwoord

Trefwoorden
deprecated, witte pagina

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:46.