Ga Terug  

Notities

Algemeen (1.0) Plaats hier alle vragen met betrekking tot Joomla! 1.0.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 17 juli 2016, 23:42   #1
Johan U

Leeftijd: 65
Bedankjes gegeven: 3
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard e-Card extensie verstuurd spam

Hallo Joomla-collega's, ik ben 63 en nieuw op dit Forum, helaas te weinig bezocht. Ik heb nog steeds Joomla 1.0 met de zelfgebouwde website www.zeelandzon.nl Ik heb upgraden niet aangedurfd, omdat je bang bent om je inhoud te verliezen.
Vraag:
Ik ben door mijn provider geattendeerd op groot misbruik/SPAM van mijn ecard-functie, waarover zij klachten ontvangen..
Als ik morgen geen plan heb om dit op te lossen sluiten ze mijn website af, ben ik alles kwijt.
Ik ben gaan zoeken en vond de ecard-extensie onder mijn Zoom Media Gallery-component onder instellingen-weergave. Die staat op not writable waardoor wijzigingen niet worden opgeslagen en het probleem niet wordt verholpen..
Instellingen :
configuration file is :
stylesheet files are :
FTP configuration file is :
Not Writable
Not Writable
Not Writable

Heeft iemand een veilige aanwijzing of oplossing?
Het moet een ernstig probleem zijn want de provider dreigt echt met afsluiten.

Ik kreeg vrijdag dit bericht:
Zoals telefonisch gemeld wordt de functie op uw website die ecards verstuurd misbruikt voor het versturen van spam en dient u deze functie aan te (laten) passen zodat deze niet meer zo makkelijk misbruikt kunnen worden. 1 van de opties hiervoor is het toevoegen van een Captcha aan het versturen van ecards (https://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha ) een andere optie is het verwijderen van deze functie van uw website tot u dit beter tegen misbruik heeft beveiligt.

Telefonisch hebben we afgesproken dat u voor dinsdag actie gaat ondernemen voor het oplossen van het spamprobleem en dat u maandag aan gaat geven welke stappen u ondernomen heeft om dit probleem in uw website op te lossen.

Dank voor snelle suggesties en aanwijzingen.

mvg. Johan
Johan U is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 02:35   #2
fvdn

Leeftijd: 58
Bedankjes gegeven: 9
Bedankjes ontvangen: 69
Standaard Re: Ervaring met een E-card extensies

@Johan U,

Nog een Joomla! 1.0 website oei en upgraden nooit gedaan en nu spam problemen ondervinden.
Ik heb maar 1 advies voor je.

De hele site overboord kieperen en terstond een nieuwe website in de laatste Joomla! 3.6 versie gaan maken en die in de toekomst wel blijven upgraden.

Wellicht is het spam probleem voor nu tijdelijk te verhelpen maar in de toekomst zal je hier problemen mee houden (wederom spam, hacks, etc.).

Als je wilt kan ik je helpen met het maken van een nieuwe website, hoe kan je lezen op mijn website. Als je dit wilt, stuur mij dan even een PM met jou gegevens dan hebben we even contact hierover.

Fred

Wil je Gratis een professionele website of Gratis hulp bij het maken van jouw website kijk dan snel op www.iFred.nl
fvdn is offline   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken fvdn voor dit nuttige bericht:
Johan U (20 juli 2016)
Oud 18 juli 2016, 06:51   #3
hvdmeer
Moderatorteam
Gebruikersgroep Arnhem & Nijmegen

hvdmeer's Avatar

Bedankjes gegeven: 108
Bedankjes ontvangen: 432
Standaard Re: e-Card extensie verstuurd spam

Goedemorgen Johan en welkom op dit forum.
Aangezien je reageerde in een topic die maar liefst 7 jaar oud is (een nieuw record volgens mij) heb ik je vraag als nieuw topic aangemaakt. Op dit forum is het de bedoeling dat je voor je eigen vragen zelf een topic aanmaakt.

Over je probleem, ik zou tijdelijk de e-card extensie uitschakelen zodat het probleem direct opgelost is en je hoster je niet gaat afsluiten. Daarnaast zou lokaal via XAMPP/MAMP (of alternatief) een nieuwe website gaan bouwen.

Ik heb even voor je gezocht en zag dit topic op joomla.org staan. Dit is een uitleg hoe je via een tussenstap je artikelen en gebruikers naar Joomla! 3.3.6 kan exporteren. Ik weet dan niet of het ook direct Joomla 3.6 kan (dit is de huidige versie) maar je kan altijd DIRECT Joomla 3.3.6 upgraden naar 3.6. Direct omdat 3.3.6 een niet veilige versie is.

Denk je dat je met dat topic zelf verder kan komen?

Laatst aangepast door hvdmeer : 18 juli 2016 om 06:58. Reden: Upgrade topic gevonden

J! doc-vertaler, J! patch tester, JUG-organisator, moderator
Eigen site: http://www.hierbenikthuis.nl en van mijn loopgroep: http://www.loopgroep-arnhemia.nl
Beetje over mij: http://hierbenikthuis.nl/prive/over-mij
Reageert op DM alleen op zaken die niet op het forum geplaatst kunnen worden.
hvdmeer is offline Stuur een bericht via Skype™ naar hvdmeer   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken hvdmeer voor dit nuttige bericht:
Johan U (20 juli 2016)
Oud 18 juli 2016, 11:27   #4
Johan U

Leeftijd: 65
Bedankjes gegeven: 3
Bedankjes ontvangen: 0

Dank voor de tot nu toe ontvangen reacties.

Ik wil graag upgraden naar Joomla 3.6, maar eerst het spam-ecard-probleem stoppen.
Ik krijg bij zOOm Media Gallery 2.5.1 RC2 bij instellingen-weergave de volgende foutmelding als ik de ecard-functie wil uitschakelen (op nee zetten):

Error: zOOm Configuration file /home/zeelnnl1/public_html/components/com_zoom/etc/zoom_config.php is not writable!

Hoe kan ik deze writable krijgen zodat wijzingen worden opgeslagen en het probleem hopelijk is opgelost.

Ik moet mijn provider vandaag maandag 18-07 antwoord geven anders wordt ik morgen afgesloten- op zwart - weg website met inhoud.
Hoe kan ik de inhoud snel veiligstellen?
Kan ik dan de inhoud (teksten en foto's gebruiken in een nieuwe website?

mvg, Johan
Johan U is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 11:39   #5
Rondeb

Rondeb's Avatar

Leeftijd: 40
Bedankjes gegeven: 77
Bedankjes ontvangen: 376

Hallo,

misschien heb je hier ook wat aan het is altijd het proberen waard!

Natuurlijk voor de tijd wel een back-up maken van je site en database.

Groeten Ron

---------- Bericht toegevoegd op 18 juli 2016 om 11:39 ---------- Vorige bericht was op 18 juli 2016 om 11:38 ----------

Citaat:
Origineel geplaatst door Johan U Bekijk Bericht
Error: zOOm Configuration file /home/zeelnnl1/public_html/components/com_zoom/etc/zoom_config.php is not writable!
Dit kan je normaal via controlepanel doen van je hosting en anders via ftp en daar kan je de rechten aanpassen!

Groeten Ron
Rondeb is offline   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken Rondeb voor dit nuttige bericht:
Johan U (20 juli 2016)
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:45.