Ga Terug  

Notities

Algemeen (1.0) Plaats hier alle vragen met betrekking tot Joomla! 1.0.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 1 mei 2012, 22:28   #1
plousje

Bedankjes gegeven: 3
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard Inloggen zonder wachtwoord

Hallo allemaal!

Een bedrijfje waar ik al langere tijd kom, heeft een website: www.Tiptopnagelstudio.nl
Een hele oude kennis van haar heeft die zo'n 7 jaar geleden gebouwd, maar nu hebben ze geen contact meer. Ze heeft me ooit wel eens het mini inloggedeelte laten zien dat er achter hing. Mooi gemaakt maar ze kan er niks mee. Laatst kwam ze tot de ontdekking dat haar teksten niet meer verschenen. De basis staat nog, maar er zijn geen teksten meer zichtbaar.

Ik ken joomla,omdat ik er zelf wel eens een website mee bouw en ik dacht: laat er ik gewoon eens administrator achter zetten... Toen kwam ik een joomla inlogscherm tegen! Ik zie dat het een 1.8 versie is. Behoorlijk vooruitstrevend...ze heeft geen idee of hij nog wel eens wat aan de site doet, want ze heeft geen contactgegeens meer.. Hij heeft dus ook alleen de inloggegevens van de backend.. Ik heb haar beloofd even na te gaan of er een mogelijkheid is om achter de gegevens te komen, zodat ik kan kijken of ik iets aan die teksten kan doen en zij de website daarna zelf kan bijhouden. Maar ik kom er niet uit... We kunnen bij de gegevens van de databases e.d. Via de host. Die gegevens heeft ze wel..

Wie helpt ons?

[Edit Marijke] Ik heb het onderwerp maar naar het 1.0 forum verplaatst nu duidelijk is dat het om die versie gaat.

Laatst aangepast door Marijke : 2 mei 2012 om 02:11.
plousje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 22:42   #2
Twix

Bedankjes gegeven: 1
Bedankjes ontvangen: 31
Standaard Re: Inloggen zonder wachtwoord

Beste Plousje,

Er is een aardige kans dat de website gehackt is, aangezien de website erg verouderd is. Misschien zijn de teksten verwijderd of is er wat anders aan de hand.

Heb je FTP inloggegevens? Anders kan je dit aan de host opvragen. Als ik je goed begrijp heb je inloggegevens van de back-end? Indien dit niet het geval is, kan je jezelf toegang verlenen door de database aan te passen. Wellicht heb je hier wat aan: http://docs.joomla.org/How_you_reset...or_password%3F Maak wel eerst een back-up!

Als je weer toegang tot de site hebt, is het sterk aan te raden om de website te migreren of opnieuw op te (laten) bouwen in Joomla 2.5.
Twix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 22:45   #3
tigi

tigi's Avatar

Bedankjes gegeven: 186
Bedankjes ontvangen: 334

Het is een joomla 1.0 site, dus een beetje verouderd, understatement, we zijn nu bij 2.5. Het feit dat je geen teksten meer ziet kan te maken hebben met een php update van de hoster.

Het is onduidelijk welke toegang je wel hebt. Kun je wel via phpmyadmin in de database? Dan vind je via google zoeken op "joomla 1.0 password reset" diverse trucjes.

Daarnaast zit je nog met die verouderde versie van joomla. Een quickfix is hier te lezen:
http://www.byte.nl/wiki/CMS_PHP_5.3_...1.0_en_PHP_5.3
Daarvoor heb je wel ftp toegang nodig om bestanden te wijzigen.
Wel ook even opletten welke versie van Joomla 1.0 het precies is, dat kan varieren van Joomla 1.0.1 tot 1.0.15.

Met deze stappen kom je wellicht zover dat je de site weer werkend krijgt.
Los van of dat lukt is het belangrijk dat er een site komt op basis van de nieuwste joomla versie. Gaat een provider namelijk nog een keer php updaten dan is er een grote kans dat de site weer het loodje legt. Daarnaast worden de veiligheidsrisico's natuurlijk ook steeds groter, omdat Joomla 1.0 al lange tijd niet meer wordt onderhouden.

Marie-Anne Melis
Websites | Webapplicaties | Templates
http://www.emma-design.nl
KVK: 27280377
tigi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 02:13   #4
Marijke
Teamleider Taalteam
Gebruikersgroep Enschede

Marijke's Avatar

Leeftijd: 54
Bedankjes gegeven: 470
Bedankjes ontvangen: 1.579

Citaat:
Origineel geplaatst door tigi Bekijk Bericht
Het is onduidelijk welke toegang je wel hebt. Kun je wel via phpmyadmin in de database? Dan vind je via google zoeken op "joomla 1.0 password reset" diverse trucjes.
Of gewoon hier http://help.joomlacommunity.eu/jooml...-opvragen.html

Wijsheid is weten wanneer je dom mag zijn.
Teamleider Taalteam JoomlaCommunity | Joomla Bug Squad Member | Joomla Translation Teams Member
Joomla Translation Coordination Team Member | JSST | OSM Board Member
Twitter | Flickr
Marijke is offline Stuur een bericht via Skype™ naar Marijke   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 21:05   #5
plousje

Bedankjes gegeven: 3
Bedankjes ontvangen: 0

bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik heb via de link van marijke het wachtwoord kunnen wijzigen, bedankt! Het is een versie 1.8, geen 1.0 overigens.

Ik heb via de link van tigi geprobeerd de bestanden aan te passen, maar toen kreeg ik geen control panel te zien.. Dus ik heb alles weer terug gezet..

Is er nog een andere manier om de problemen rond het niet laten zien van de teksten op te lossen? Ligt het wel aan de PHP vanwege de 1.8 versie? Dit is overigens de foutmelding in de backend

Following PHP Server Settings are not optimal for Security and it is recommended to change them:
  • PHP magic_quotes_gpc setting is `OFF` instead of `ON`
  • Joomla! RG_EMULATION setting is `ON` instead of `OFF` in file globals.php
    `ON` by default for compatibility reasons
plousje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 22:27   #6
anjahage
Subsites & Structuur

anjahage's Avatar

Bedankjes gegeven: 79
Bedankjes ontvangen: 115

Hoi,

Het is echt zoals Tigi zegt een Joomla 1.0 website (Joomla 1.8 bestaat namelijk niet) en misschien nog wel één van de eerste versies. Dit kan je zien als je via administrator ingelogd bent dan staat dat helemaal onderaan de pagina (als het goed is).
Ik zou deze website niet meer oplappen omdat Joomla 1.0 een zeer verouderde versie is en zoals eerder ook al gezegd de veiligheidsrisico's steeds groter.

Ik weet niet in hoeverre je bekent bent met zelf Joomla websites maken, ik zou de website overnieuw bouwen in Joomla 2.5.

Laatst aangepast door anjahage : 2 mei 2012 om 22:39.

Anja Hage, Web-effect www.web-effect.nl
Effectieve Joomla! websites & trainingen
KvK: 24414452

https://volunteer.joomla.org/joomlers/anja-hage
anjahage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 22:29   #7
Marijke
Teamleider Taalteam
Gebruikersgroep Enschede

Marijke's Avatar

Leeftijd: 54
Bedankjes gegeven: 470
Bedankjes ontvangen: 1.579

Citaat:
Origineel geplaatst door plousje Bekijk Bericht
Het is een versie 1.8, geen 1.0 overigens.
Joomla 1.8 bestaat niet! Het is een 1.0.x site, en aangezien jij zegt 1.8 schat ik in een 1.0.8 versie.
Citaat:
Origineel geplaatst door plousje Bekijk Bericht
Ik heb via de link van tigi geprobeerd de bestanden aan te passen, maar toen kreeg ik geen control panel te zien.. Dus ik heb alles weer terug gezet..

Is er nog een andere manier om de problemen rond het niet laten zien van de teksten op te lossen? Ligt het wel aan de PHP vanwege de 1.8 versie? Dit is overigens de foutmelding in de backend

Following PHP Server Settings are not optimal for Security and it is recommended to change them:
  • PHP magic_quotes_gpc setting is `OFF` instead of `ON`
  • Joomla! RG_EMULATION setting is `ON` instead of `OFF` in file globals.php
    `ON` by default for compatibility reasons
Dit betreft een waarschuwing en enkel een advies maar hoeft niet van invloed te zijn op de werking van de site. zie ook http://help.joomlacommunity.eu/jooml...emulation.html

Wat je kan proberen is de versie te updaten naar de laatste 1.0 versie, dat is 1.0.15 Je kan dan het beste even een volledig pakket downloaden hier http://download.joomlacommunity.eu/d...oomla-1-0.html
Vervolgens overschrijf je de bestanden op de server met de bestanden uit het pakket behalve de map installation
Eventueel nogmaals de fix waar tigi naar verwijst uitproberen.
Andere oorzaken kunnen zijn dat er extensies worden gebruikt die verouderd zijn. Het zal wel wat lastiger worden om hiervoor updatepakketten te vinden maar wie weet.
Maak vooraf wel eerst een goede backup voor de zekerheid.

Andere meer bewerkelijke manier zou zijn alle bestanden downloaden, en database sql en op een locale omgeving met een lagere php versie mirgreren naar 1.5 of zelfs overnieuw bouwen op 2.5 afhankelijk van de grootte van de site en hoe belangrijk het is weer snel online te kunnen. Mijn advies zou zijn liefst overnieuw bouwen in 2.5

Migreren van 1.0 naar 1.5 vind je hier
http://help.joomlacommunity.eu/exten...oomla-15-.html

Laatst aangepast door Marijke : 2 mei 2012 om 22:30.

Wijsheid is weten wanneer je dom mag zijn.
Teamleider Taalteam JoomlaCommunity | Joomla Bug Squad Member | Joomla Translation Teams Member
Joomla Translation Coordination Team Member | JSST | OSM Board Member
Twitter | Flickr
Marijke is offline Stuur een bericht via Skype™ naar Marijke   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:18.