Ga Terug  

Notities

Algemeen (1.0) Plaats hier alle vragen met betrekking tot Joomla! 1.0.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 5 december 2012, 16:44   #1
MAH09

Bedankjes gegeven: 0
Bedankjes ontvangen: 0
Question Wie helpt me uit de brand?

M'n Joomla (ik geloof versie 1.8) geeft plots allemaal meldingen. Dit zegt de index.php bijvoorbeeld:

...

Code:
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php on line 836

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php:836) in /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php on line 697

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php:836) in /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php on line 1463

Deprecated: Function split() is deprecated in /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php on line 1527

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php:836) in /home/***/domains/***/public_html/joomla/index.php on line 251

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php:836) in /home/***/domains/***/public_html/joomla/index.php on line 252

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php:836) in /home/***/domains/***/public_html/joomla/index.php on line 253

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php:836) in /home/***/domains/***/public_html/joomla/index.php on line 254

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/joomla.php:836) in /home/***/domains/***/public_html/joomla/index.php on line 255

Deprecated: Function split() is deprecated in /home/***/domains/***/public_html/joomla/templates/jt-business/index.php on line 3

Warning: Parameter 2 to frontpage() expected to be a reference, value given in /home/***/domains/***/public_html/joomla/includes/Cache/Lite/Function.php on line 100
...

Kan iemand me stap voor stap, zo simpel mogelijk, uitleggen hoe ik dit kan fixen? Ik heb er totaal geen verstand van. Ik heb Joomla jaren geleden door iemand laten instaleren. En alles heeft het altijd goed gedaan. Tot vandaag. Ik maak me zo druk. M'n adressenboek, mailinglist, alles zit erin.

Laatst aangepast door twin2daddy : 5 december 2012 om 20:24.
MAH09 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 17:08   #2
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 196
Bedankjes ontvangen: 1.040
Standaard Re: Wie helpt me uit de brand?

MAH09 geen plezierige entree bij ons forum. Jammer dat je je nog nooit verdiept heb in Joomla! Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Werkt je site nog wel? Heb je een link?
Heb je je host al gevraagd wat de oorzaak kan zijn? Misschien hebben ze iets veranderd?
adje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 17:30   #3
sovainfo

Bedankjes gegeven: 86
Bedankjes ontvangen: 431

Je kunt beginnen met het juist instellen van de foutrapportage in de algemene instellingen. Deze moet op "geen" ("none") staan. Dan zouden de meldingen betreffende "deprecated" moeten verdwijnen.

Hopelijk kun je dan achterhalen welke versie van Joomla er draait, want J1.8 bestaat niet!
Afhankelijk daarvan zou je het beste kunnen inventariseren welke extensies je gebruikt en of deze wel de actuele versie zijn. Vervolgens de site bijwerken naar een stabiele situatie. Wat dat betekent wordt pas duidelijk na je inventarisatie.
sovainfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 17:59   #4
MAH09

Question Re: Wie helpt me uit de brand?

@ adje : Hij laat enkel de header en footer zien. Met tussendoor bovenstaande meldingen. Ik kan ook niet inloggen op: '' http://www.mijndomeinnaam.nl/joomla/administrator/ ''.

@ sovainfo : Hoe kom ik bij de algemene instellingen? Want ik kan dus niet inloggen.
Oud 5 december 2012, 18:17   #5
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 196
Bedankjes ontvangen: 1.040

Citaat:
Origineel geplaatst door MAH09 Bekijk Bericht
@ adje : Hij laat enkel de header en footer zien. Met tussendoor bovenstaande meldingen. Ik kan ook niet inloggen op: '' http://www.mijndomeinnaam.nl/joomla/administrator/ ''.

@ sovainfo : Hoe kom ik bij de algemene instellingen? Want ik kan dus niet inloggen.
heb je een link?
Wie is de host? Heb je die al benaderd? Kennelijk heeft de host iets veranderd of heeft er iemand anders veranderingen aangebracht aan je site.
Heeft de host een backup?
adje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 18:28   #6
MAH09

M'n hostingprovider heeft vorige week geupdate naar een nieuwe php versie. Maar toen deed m'n Joomla het nog gewoon. Het is pas plots sinds vanochtend. Ik kan dus niet inolggen op: '' http://www.mijndomeinnaam.nl/joomla/administrator/ ''. Maar ik kan via ftp en phpmyadmin wel overal bij. Kan ik op die manier wat doen?
Oud 5 december 2012, 19:19   #7
tigi

tigi's Avatar

Bedankjes gegeven: 186
Bedankjes ontvangen: 334

Maak in ieder geval een export van je database, hoe je dat doet staat hier: http://forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?t=20.

Vervolgens is het handig als je achterhaalt welke versie je gebruikt, hier staan wat mogelijkheden om dat te achterhalen: https://www.gavick.com/magazine/how-...of-joomla.html. Het is me niet duidelijk of de voorkant het nog doet, kijk dan in de source van een pagina van je website of er toevallig bovenin in iets wordt geroepen over de generator, dat was nog zo bij oudere versies van Joomla.

Van welke naar welke versie van php is je hoster gegaan? Weet je zeker dat hij niet nog wat gewijzigd heeft?

Marie-Anne Melis
Websites | Webapplicaties | Templates
http://www.emma-design.nl
KVK: 27280377
tigi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 19:24   #8
sovainfo

Bedankjes gegeven: 86
Bedankjes ontvangen: 431

Standaard neemt joomla voor foutrapportage(error_reporting) de instelling van php. De instelling wordt in configuration.php opgeslagen. Daar kun je het dus aanpassen. Weet niet op welke waarde het moet staan, maar je kunt "NONE" proberen. Vroeger werkte dat, inmiddels moeten er numerieke waarden in staan ( zou 0 proberen in dat geval)
sovainfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 20:21   #9
Otto

Otto's Avatar

Bedankjes gegeven: 11
Bedankjes ontvangen: 57

Je maakt waarschijnlijk gebruik van een oudere versie van Joomla 1.5 die je nooit van een udate hebt voorzien.

Om de update mogelijk te maken doe je het volgende:

Voeg aan het .htaccess bestand in de root het volgende toe:

php_flag display_errors off
php_flag log_errors on

Begin daarna direct met de update van Joomla naar versie 1.5.26 en vergeet ook niet alle gebruikte extensies op te waarderen naar de laatste versie.

Vanaf daar zul je op korte termijn een upgrade naar Joomla 2.5 moeten starten. De versie die je gebruikt is veroudert en wordt al een poosje niet meer onderhouden.

Artenweb.nl Creatief en onderscheidend met Joomla en VirtueMart!
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 00:28   #10
MAH09

Het is dankzij jullie posts gelukt in: '' http://www.mijndomeinnaam.nl/joomla/administrator/ '', te komen. Ik heb: '' Joomla! 1.0.15 Stable ''. Kan iemand me stap voor stap zo uitgebreid mogelijk uitleggen hoe en waar ik naar de allernieuwste Joomla versie kan updaten? Ik heb toegang tot ftp en phpmyadmin. Maar ik heb er totaal geen verstand van. En kan geen Engels. Ik heb: '' Joomla! 1.0.15 Stable '', jaren geleden laten instaleren. En heb nooit wat aan de instellingen/configuratie veranderd. Vanochtend deed hij het plots niet meer. Ik heb m'n hostingprovider gebeld. En die heeft vorige week geupdate naar een nieuwe php versie. Misschien heeft dat er wat mee te maken. Hoe wel ik twijfel. Want dat is vorige week gedaan. En nu, bijna een week later, krijg ik dus plots de meldingen (uit m'n openingspost).
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:12.