Ga Terug  

Notities

Enschede Plaats hier je vragen over de gebruikersgroep regio Enschede.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 19 november 2013, 11:10   #1
Jan0452

Bedankjes gegeven: 3
Bedankjes ontvangen: 2
Standaard Kan bestanden niet van server verwijderen

Hallo,

Ik heb een poging gedaan Joomla 3.15 te updaten naar 3.2. Helaas ging dit verkeerd. Hierdoor kon ik de administrator login niet meer bereiken. Aangezien we in een testomgeving op de server een nieuwe site (responsive) willen bouwen, was het geen probleem alle bestanden uit de betreffende map te verwijderen. Dit om een 'schone' installatie van J3.2 uit te voeren. Helaas blijkt dat bepaalde mappen write protect zijn en niet te verwijderen. Hierdoor wordt een installatie van het J3.2 pakket min of meer geblokkeerd. Het start nu wel op, maar b.v. bij een poging JCE te installeren volgt een foutmelding (vrij vertaald: het is niet mogelijk een bestand te overschrijven). Dit gebeurt met meerdere extensies. Logisch bekeken lijkt het een gevolg te zijn van de mappen, die niet kunnen worden verwijderd.

Nu de vraag: hoe mappen van de server te verwijderen, die write protect zijn. Moet ik dit verzoek misschien neerleggen bij de beheerders van de provider (Vevida)?

Groet,
Jan.
Jan0452 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 11:22   #2
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 196
Bedankjes ontvangen: 1.040
Standaard Re: Kan bestanden niet van server verwijderen

Heb je al geprobeerd de bestanden te verwijderen via het vevida klantenportaal (direct admin, plesk, cpanel of vergelijkbaar controlepaneel)?
Ad
adje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 18:14   #3
Jan0452

Hallo Adje,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb op de klantenportaal van Vevida naar de mogelijkheden gekeken. Het enige wat er kan is de database en lees/schrijfrechten van de mappen aanpassen. Alle betreffende mappen staan op lees/schrijf. Helaas is het niet mogelijk de mappen via het portaal te verwijderen voor zo ver ik het heb kunnen zien. Misschien heb je nog meer opties?
Nogmaals bedankt voor de tip.

Groet,
Jan.
Oud 19 november 2013, 19:03   #4
adje

adje's Avatar

beste Jan,
ik kan me niet voorstellen dat alleen de directeur van vevida (of 1 van zijn onderdanen) de bestanden kan verwijderen. Dan hebben ze het er toch druk mee. Bij mijn host haal ik soms een paar keer per dag alle bestanden weg en zet ik er nieuwe op.
Ik denk dat je iets over het hoofd ziet.
Heb je al aan vevida gevraagd hoe je het moet doen?
Zo te zien op de website lijkt het mij een betrouwbare host.
Heb je dit gezien?
Citaat:
Verwijder via MyVEVIDA de rechten van de folder waarin het CMS / blog geďnstalleerd dient te worden (wwwcms, wwwblog of wwwshop, bijvoorbeeld). Hierdoor moet u inloggen met uw FTP inloggegevens, waardoor u voldoende rechten hebt om alle benodigde configuratie bestanden te kunnen wegschrijven. Tevens is de set-up dan beveiligd tegen nog ongewenste bezoekers.
Is deze folder bijvoorbeeld wwwcms, verwijdert u dan de rechten van wwwcms. Na de installatie wordt uw CMS / blog bereikbaar via http://www.example.com/cms/.
Ad
Oud 20 november 2013, 17:15   #5
Jan0452

Hallo Adje,

Als ik op de server ben ingelogd en kijk in de Bestandsrechten (zie afbeelding) staat er als enig afwijkende bij Components 'Erf rechten'. Alle andere mappen staan op lees/schrijf, dus zonder erf rechten. Kan hier iets uit geconcludeerd worden? Met FTP verbonden met de server kan ik dus bepaalde mappen niet verwijderen.

B.v.d.
Jan.
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: jpg Lees-schrijfrechten.jpg‎ (8,0 KB, 9x gelezen)
Oud 20 november 2013, 18:36   #6
adje

adje's Avatar

het plaatje zegt me helemaal niets
Heb je vevida al gevraagd hoe je de bestanden kunt verwijderen?
Stuur me anders per pb je inloggegevens (ftp en server) dan wil ik wel eens even kijken
Ad
De volgende leden bedanken adje voor dit nuttige bericht:
Jan0452 (22 november 2013)
Oud 22 november 2013, 19:13   #7
Jan0452

Hallo Adje,

Probleem opgelost! Het bleek dat op een laptop van iemand anders het wel mogelijk was de mappen/bestanden te verwijderen. Vreemd maar waar. Dus alle 'commotie' achteraf voor niets. Wel blijft de vraag waarom het op mijn desktop - ook na meerdere pogingen - niet lukte. Er werd gesuggereerd dat de browsercache (Firefox) hier evt. debet aan kan zijn, maar daar krijgen we voorlopig geen antwoord op... Of jij kunt de suggestie beamen natuurlijk.

Bedankt voor jouw reacties.

Groet,
Jan.
Oud 22 november 2013, 19:19   #8
adje

adje's Avatar

Citaat:
Origineel geplaatst door Jan0452 Bekijk Bericht
Hallo Adje,

Probleem opgelost! Het bleek dat op een laptop van iemand anders het wel mogelijk was de mappen/bestanden te verwijderen. Vreemd maar waar. Dus alle 'commotie' achteraf voor niets. Wel blijft de vraag waarom het op mijn desktop - ook na meerdere pogingen - niet lukte. Er werd gesuggereerd dat de browsercache (Firefox) hier evt. debet aan kan zijn, maar daar krijgen we voorlopig geen antwoord op... Of jij kunt de suggestie beamen natuurlijk.

Bedankt voor jouw reacties.

Groet,
Jan.
goed te horen dat het probleem opgelost is.
Ik kan de suggestie niet beamen
Ad
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:11.