Ga Terug  

Notities

Van 2.5 naar 3.x Stel hier al je vragen over het migreren van Joomla 2.5.x naar 3.x

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 10 augustus 2016, 23:50   #21
sellh

Bedankjes gegeven: 3
Bedankjes ontvangen: 1
Standaard Re: Can't DROP 'whosonline' + geen upgrademogelijkheid

Citaat:
Origineel geplaatst door Rondeb Bekijk Bericht
Hallo,

wanneer je de regel whosonline verwijderd in je database is de foutmelding er dan nog?

Groeten Ron
Ja, want deze regel heb ik juist zelf toegevoegd in de hoop dat daarmee de foutmelding verdween.
Het is alleen de vraag of ik het op de juiste manier heb toegevoegd en of dat inderdaad het probleem zou kunnen oplossen.
sellh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 10:32   #22
MartijnM
Taalteam

MartijnM's Avatar

Leeftijd: 64
Bedankjes gegeven: 303
Bedankjes ontvangen: 751

Heb je whoisonline ook index gemaakt (bestaande indexen kun je zien onder "Afdrukken")
Je kunt het index maken door het veld aan te vinken en dan op index te drukken (rechts).

Laatst aangepast door MartijnM : 11 augustus 2016 om 10:35.

Groet,
Martijn www.reisverslagen.net
Niets is zeker en zelfs dat niet.
Alles kan, alleen het onmogelijke duurt iets langer.
MartijnM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 18:24   #23
sellh

Citaat:
Origineel geplaatst door MartijnM Bekijk Bericht
Heb je whoisonline ook index gemaakt (bestaande indexen kun je zien onder "Afdrukken")
Je kunt het index maken door het veld aan te vinken en dan op index te drukken (rechts).
Nee, dat heb ik niet gedaan. Dat ga ik vanavond uitproberen.

---------- Bericht toegevoegd op 11 augustus 2016 om 12:30 ---------- Vorige bericht was op 11 augustus 2016 om 11:09 ----------

Mogelijk vond ik nog een andere oplossing op:
http://joomla.stackexchange.com/ques...-drop-usertype

Daar wordt een vergelijkbaar probleem besproken, maar daar gaat het om "usertype" in plaats van "whosonline".

Als oplossing wordt daar o.a. gegeven:

First, go to PhpMyAdmin, open the #__users table and check that the usertype columns exists.
If it doesn't exist then Create a new column and call it usertype.
If it does exist, then follow these steps:
1 Download the Update Package manually from here
2. Extract it to your desktop, then open the following file administrator/components/com_admin/sql/updates/mysql/3.0.0.sql
3. Remove line 18 (ALTER TABLE #__users DROP COLUMN usertype
4. Re-zip the update package and upload it via the Extension Manager
5. Go to PhpMyAdmin >> #__users and remove the usertype column manually

Behalve de in punt 3 genoemde regel zie ik in dat bestand 3.0.0..sql ook staan:
DROP KEY `whosonline`

Heb het idee dat dit het probleem ook zou kunnen oplossen.

---------- Bericht toegevoegd op 11 augustus 2016 om 18:24 ---------- Vorige bericht was op 11 augustus 2016 om 12:30 ----------

Vandaag stap voor stap wat verder gekomen.

Een index maken voor whosonline lost inderdaad de foutmelding op, maar daarna verschijnt een nieuwe foutmelding:
"Can't DROP 'usertype'; check that column/key exists SQL=ALTER TABLE `#__session` DROP COLUMN `usertype`;"

Dus ook een tabel + index "usertype" aangemaakt.

De volgende foutmelding is:
"1062 - Er deed zich een fout voor.
Duplicate entry '1' for key 'PRIMARY' SQL=INSERT INTO `#__content_types` ........"
Gevolgd door een hele lap tekst.

Ik vond op Google dat dat veroorzaakt wordt door de extensie "rememberme", in mijn systeem in het Nederlands genoemd "onthoudme".

Vervolgens keert de foutmelding betreffende de "usertype" terug. Migratie naar J3.5 heeft dan al grotendeels plaatsgevonden. De webpagina start op met een aantal foutmeldingen over verouderde plugins en een aantal niet werkende onderdelen.
Die verouderde plugins moet zal ik vooraf gaan updaten.
Maar het grote probleem is nu: Hoe kom ik van die nieuwe foutmelding betreffende "usertype" af.

Ik wil vanaf nu in XAMPP gaan testen. Tot nu toe steeds in de live installatie gedaan. Maar daarbij kost het heel veel tijd om de oorspronkelijke backup terug te plaatsen, waarbij de webpagina telkens tijdelijk enige tijd down is.
XAMPP heb ik wel met succes geďnstalleerd en het lukt me om Joomla daarop te installeren, maar het importeren van mijn bestaande website lukt niet. Ik krijg de database geďmporteerd en ik kan de bestanden plaatsen onder htdocs, maar het lukt me vervolgens niet om de website te benaderen, evenmin het administrator gedeelte.

Maar goed... in het weekend ga ik verder met stoeien :-)
Tot nu toe bedankt voor alle hulp, het brengt me steeds een stukje verder.
Oud 12 augustus 2016, 09:52   #24
MartijnM
Taalteam

MartijnM's Avatar

Leeftijd: 64
Bedankjes gegeven: 303
Bedankjes ontvangen: 751

Ik ben bang dat je momenteel probeert een niet juiste migratie van 2.5 naar 3.x te herstellen na de migratie. Het is beter de oorzaak van de onjuiste migratie op te lossen, ofwel eerst alle niet gebruikte of niet 3.x comptabele extensies te upgraden/verwijderen, het juiste 3.x template te gebruiken (ik heb de migratie documentatie eerder genoemd).
Als je dan weer een fout krijgt moet je de oorzaak daarvan uitschakelen en opnieuw migreren.
Graag ook een nieuw topic aanmaken, aangezien het onderwerp ondertussen de lading niet meer dekt.

Groet,
Martijn www.reisverslagen.net
Niets is zeker en zelfs dat niet.
Alles kan, alleen het onmogelijke duurt iets langer.
MartijnM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2016, 11:09   #25
sellh

Het template is 3.x compatible, want daarvan heb ik bij eerdere pogingen al bewust een nieuwe (voor 2.5 en 3.x geschikte) versie aangeschaft.
De extensies ben ik ook aan het vervangen, maar bij sommige lukt het niet vooraf omdat de nieuwe versies alleen voor 3.x geschikt zijn en in de huidige installatie dus niet blijken te werken.

Ik heb besloten om de twee websites waar het om gaat van de grond af opnieuw op te bouwen, zoals ik dat destijds ook bij de overgang van 1.5 naar 2.5 heb gedaan. Mijn websites zijn relatief klein, dus dat is goed te doen. In mijn herinnering was ik toen binnen enkele dagen klaar, terwijl ik nu al veel langer aan het zwoegen ben. Ik bouw dan in ieder geval niet door op een wankelend systeem uit het verleden.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. Mochten er nieuwe problemen ontstaan, dan open ik een nieuw topic.
Maar ik verwacht (gezien mijn ervaring van de opbouw van J1.5 en J2.5 dat het opzetten van een compleet nieuwe installatie minder problemen zal opleveren.

---------- Bericht toegevoegd op 12 augustus 2016 om 11:01 ---------- Vorige bericht was op 12 augustus 2016 om 11:00 ----------

Iedereen bedankt voor de hulp!

---------- Bericht toegevoegd op 12 augustus 2016 om 11:09 ---------- Vorige bericht was op 12 augustus 2016 om 11:01 ----------

Overigens voor de goede orde.... Ik probeerde niet de onjuiste migratie te herstellen, want na de mislukte migraties ging ik telkens weer terug m.b.v. backups naar de oorspronkelijke toestand. Maar de migratie blijkt een opstapeling van fout op fout te geven. De ene fout wordt, opgelost, waarop de volgende tevoorschijn komt. Ik heb het idee dat de migratie op deze manier nooit gaat lukken.
Oud 12 augustus 2016, 11:39   #26
Rondeb

Rondeb's Avatar

Leeftijd: 40
Bedankjes gegeven: 77
Bedankjes ontvangen: 376

Jammer dat het je niet lukt!

Je kan back-up maken met akeeba deze in subdomein zetten en daar de site uitpakken en daarna migratie uitvoeren.

In de procedure van abeeba wordt aan het einde gevraagd om te cleanen dus .jpa en php te verwijderen dit moet je dan niet doen.

Zo blijft de back-up er instaan deze kan je desnoods in andere map even zetten.

Nu kun je met een gerust hart migratie uitvoeren en wanneer het mis gaat kun je zo de back-up pakken en bovenstaande procedure weer uitvoeren.

Alleen zoals je al zegt begin je om nul en misschien ook wel verstandig

Maar soms is het ook wel leuk om iets op te lossen met elkaar

Succes met de nieuwe opbouw.

Groeten Ron
Rondeb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2016, 12:45   #27
fvdn

Leeftijd: 58
Bedankjes gegeven: 9
Bedankjes ontvangen: 69

@sellh,

Prima keuze om vanaf nul opnieuw te gaan bouwen, zeker als de websites niet al te groot en te complex zijn. Dergelijke keuzes geven ook vaak weer een ander inzicht wat wellicht de website ten goed komt.

veel suc6

Fred

Wil je Gratis een professionele website of Gratis hulp bij het maken van jouw website kijk dan snel op www.iFred.nl
fvdn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Trefwoorden
drop whosonline, upgrade, whosonline

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:55.