Ga Terug  

Notities

Vertalingen (1.5) Plaats hier je vragen en/of opmerkingen over de vertalingen van Joomla! 1.5 onderdelen op JoomlaCommunity!

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 29 januari 2012, 18:08   #1
wjansen

Bedankjes gegeven: 0
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard Joomfish toont NL menulinks niet meer

Hallo,

Op de website www.bofresh.nl, die ontwikkeld is in Joomla 1.5. i.c.m. Joomfish 2.0.4., wordt de inhoud al geruime tijd weer gegeven in 3 talen: Nederlands (als standaard), Spaans en Engels. Vandaag is er een extra pagina vertaald naar het Engels en Spaans en in Joomfish geactiveerd. Wat ons later op de dag opgevallen is, is dat de Nederlandse vertaling van het menulinks niet meer getoond wordt. Echter wel als de site de eerste keer bezocht wordt. Klik je vervolgens op een van de vlaggetjes on van taal te wisselen wordt het menu netjes overeenkomstig omgezet, behalve wanneer er weer op de Nederlandse vlag wordt geklikt. De kopregels van de menu-modules veranderen keurig mee, maar de inhoud van de menulinks niet. De menulinks blijven in de laatst geselecteerde taal (Engels of Spaans) gepresenteerd staan. Om te voorkomen dat het aan de laatst gepubliceerde pagina's zou liggen zijn deze verwijderd. Het probleem is (zoals verwacht) hiermee niet opgelost. Als laatste alternatief is ook een totale restore gedaan van een dump van 1 week en 1 maand geleden. Ook deze opties mochten niet helpen.

Ik ben zo langzamerhand ten einde raad en weet niet meer waar ik het zoeken moet. Iemand bekend met of een oplossing voor dit probleem?

Gr. Willem
wjansen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 12:06   #2
oorzaak

oorzaak's Avatar

Bedankjes gegeven: 122
Bedankjes ontvangen: 135
Standaard Re: Joomfish toont NL menulinks niet meer

Ik heb even gekeken en ook als je van Spaans naar Engels gaat, blijft het menu in het Spaans. En het menu bovenin blijft ook 'hangen'.

Eerlijk gezegd heb ik ook niet meteen een oplossing hiervoor. Wat ik wel zie is dat je niet de nieuwste versie van JoomFish gebruikt, dat is versie 2.2.3. In dit soort schijnbar hopeloze situaties helpt het soms om de nieuwste versie te installeren. Natuurlijk nadat je een backup hebt gemaakt en met inachtneming van de instructies van de leverancier.

Verder: het JoomlaCommunity forum is van onschatbare waarde maar soms heb je er meer aan om rechtstreeks met de leverancier contact op te nemen. JoomFish heeft zowel een openbaar forum als support forums voor betalende klanten. Ik word er zelf steeds makkelijker in om te betalen als je daarmee sneller geholpen bent.

Wel probeer ik zo veel mogelijk zaken die ook voor anderen van belang kunnen zijn, terug te koppelen naar het JC forum. In ieder geval altijd als ik er ook over gepost heb op dit forum, en soms ook als algemene signalering.

Succes!

Met vriendelijke groeten, Frits
www.oorzaak.nl

If you're not paying for it, then you are the product. Behalve als het gaat over open source software ;-)
oorzaak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Trefwoorden
joomfish, menulinks, nederlands, niet getoond

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:13.