Ga Terug  

Core extensies (1.5) Plaats hier je vragen over de extensies welke standaard in Joomla 1.5 zitten (Core Extensies).

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 24 april 2012, 11:35   #1
oorzaak
Documentatieteam

oorzaak's Avatar

Bedankjes gegeven: 107
Bedankjes ontvangen: 126
Standaard Javascript in een artikel

Een klant van mij wil in zijn Joomla 1.5 site op één van de pagina's een javascriptje plaatsen. Het gaat om een landkaartje dat is aangemaakt met OpenLayers. Het kaartje kan ingezoomd worden etc. Er worden o.a. hulpscripts aangeroepen van de OpenLayer site.

Het script werkt niet. Het is wel gelukt om het op de pagina te plaatsen, door bij het filter aan te geven dat de script tag niet weggefilterd dient te worden. De klant is nog aan het controleren of het script wel compleet wordt getoond, m.a.w. of er niet toch delen zijn weggefilterd. Het leek me goed om intussen toch ook hier mijn licht op te steken.

Is er iets algemeens te zeggen over dit soort extra javascripts in artikelen en waar je op moet letten?

Laatst aangepast door oorzaak : 24 april 2012 om 11:36. Reden: Link naar OpenLayers toegevoegd

Met vriendelijke groeten, Frits
www.oorzaak.nl

If you're not paying for it, then you are the product. Behalve als het gaat over open source software ;-)
oorzaak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 11:49   #2
hvdmeer
Moderatorteam
Gebruikersgroep Arnhem & Nijmegen

Bedankjes gegeven: 46
Bedankjes ontvangen: 214
Standaard Re: Javascript in een artikel

Is Sourcerer misschien een oplossing?
http://www.nonumber.nl/extensions/sourcerer

Altijd aan het hardlopen...
hvdmeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:38   #3
oorzaak
Documentatieteam

oorzaak's Avatar

Bedankt voor de tip. Heb het zojuist geprobeerd en het lijkt erop dat een deel van de code nu wordt uitgevoerd. Maar dus ook een deel nog steeds niet.

Is er misschien iets bekend over externe scripts (in dit geval bijv.: http://openlayers.org/api/OpenLayers.js) die om de een of andere (veiligheids-) reden niet worden uitgevoerd vanaf een Joomla pagina? En als het aan zoiets ligt, hoe ik ervoor kan zorgen dat die alsnog worden uitgevoerd?

---------- Bericht toegevoegd op 25 april 2012 om 10:38 ---------- Vorige bericht was op 24 april 2012 om 16:28 ----------

Mijn nieuwste hypothese: er zou een conflict kunnen zijn tussen de javascript libraries van Joomla en die van OpenLayers. Heeft iemand een idee hoe ik dit met zekerheid kan vaststellen? En oplossen?

Ik heb de klant gevraagd om ditzelfde na te vragen in de OpenLayers community want daar weet ik mijn weg niet. Niettemin zou een antwoord vanuit de Joomla hoek welkom zijn.

www.oorzaak.nl

If you're not paying for it, then you are the product. Behalve als het gaat over open source software ;-)
Oud 25 april 2012, 09:54   #4
renem

Bedankjes gegeven: 7
Bedankjes ontvangen: 157

Als je geplaatste source code overeenkomt met de originele code zal het daar niet aan liggen, dan is een conflct wellicht het probleem. Uitsluiten is denk ik het beste, dus mootools ed eens uit zetten en kijken wat er gebeurt.

Door onze kennis een onweerstaanbare website MulderMedia.nl
Gratis 15 onweerstaanbare tips ontvangen?Meld je aan.
renem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 11:48   #5
oorzaak
Documentatieteam

oorzaak's Avatar

Heb zojuist Mootools uitgezet met behulp van deze plugin. Dat maakte helaas geen verschil. Is er trouwens een manier om te controleren of zo'n plugin wel doet wat hij belooft? Of een andere manier om Mootools uit te zetten?

Ik heb ook een slideshow op de site die waarschijnlijk 'iets met javascript' doet: mod_ariimageslider. Deze module wordt NIET gebruikt op dezelfde pagina als OpenLayers.
Kan deze module toch van invloed zijn?

www.oorzaak.nl

Oud 25 april 2012, 12:54   #6
juseit

juseit's Avatar

Bedankjes gegeven: 9
Bedankjes ontvangen: 7

Ik ben zelf ook nogal een aanhanger van OSM and OpenLayers en een fanatiek gebruiker van gpx bestanden. Ik ben vorig jaar ook op zoek gegaan naar een plugin om een OSM kaart met track toe te voegen aan een artikel. Niets gevonden en dus ben ik zelf aan de slag gegaan met scripts. Ik doe het nu als volgt:
  • Ik heb een bestand gemaakt DisplayTrack.php
  • In dit bestand binnen de head-tag neem ik o.a. op:
Code:
    <script type="text/javascript" src="http://www.openlayers.org/api/Ajax.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="/tracks/OpenStreetMap.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="/tracks/GPX.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="/tracks/util.js"></script>
  • De laatste 3 scripts staan dus op de server bij de site.
  • Vervolgens definieer ik ook de javascript init() function voor het initiëren van kaart en het toevoegen van de tracks.
  • De informatie mbt de tracks geeft ik door als variabelen bij het aanroepen van DisplayTrack.php vanuit een artikel binnen een iframe:
Code:
<iframe src="/tracks/displayTrack.php?gpx[0]=/tracks/.../xxx.gpx&amp;layerTitles[0]=Titel&amp;.......&amp;zoom=12"  frameborder="0" height="640" width="800"></iframe>
  • Alle tracks staan in een map tracks op de server bij site.
Het heeft wat tijd gekost maar het werkt uiteindelijk prima voor mij! Alle javascript en/of script verwijzingen zit dus in DisplayTrack.php. Helaas zit een werkend voorbeeld achter het inloggedeelte en kan ik het niet laten zien. Ik wil nog een plugin button maken om de code gemakkelijk aan een artikel toe te voegen.

Hier heb ik veel profijt van gehad: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/O..._Track_example.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Johan.

Laatst aangepast door juseit : 25 april 2012 om 12:55.
juseit is offline   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken juseit voor dit nuttige bericht:
oorzaak (25 april 2012)
Oud 25 april 2012, 15:50   #7
oorzaak
Documentatieteam

oorzaak's Avatar

Johan, bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik ga dit in overleg met de klant proberen. Ik zal hier na afloop verslag uitbrengen.

www.oorzaak.nl

Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:31.