Ga Terug  

Veiligheid (1.5) Plaats hier je vragen, opmerkingen en tips over de veiligheid van je Joomla! (1.5) site.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 25 juni 2012, 09:22   #1
Wil1971

Bedankjes gegeven: 0
Bedankjes ontvangen: 0
Unhappy nerto-skiper.ru vermelding

L.S.

Wanneer ik mijn (nieuwe) nog uit te bouwen website bezoek via 'Google chrome' , krijg ik de vermelding: kan nerto-skiper.ru niet vinden en word mijn website geblokkeerd.
Wellicht een geïnfecteerde extensie?!
Dit probleem heb ik niet indien ik de site bezoek via explorer.
Ik heb overigens diverse beschermende tools op m`n site geïnstalleerd (jhackguard e.d.) en heb ondertussen ook een online virusscan losgelaten op m`n pc (trend micro housecall) en deze heeft geen dreigingen aangetroffen.
Graag jullie expertise om dit op te lossen.

Groet;

Wil

Laatst aangepast door Wil1971 : 25 juni 2012 om 09:43.
Wil1971 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 10:17   #2
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 173
Bedankjes ontvangen: 871
Standaard Re: nerto-skiper.ru vermelding

beste Wil, welkom bij het JoomlaCommunity forum.
Die melding zou best wel eens veroorzaakt kunnen zijn door de gebruikte template.
Er zijn een aantal (meestal gratis) templates waarin een link is aangebracht naar een andere site. Dikwijls verstopt en versleuteld. Welke gebruik je?
Heb je een link naar je site zodat we mee kunnen kijken?
Als ik nerto-skiper.ru probeer te bezoeken krijg ik onderstaande mededeling:

Citaat:
Safe Browsing

Diagnostische pagina voor nerto-skiper.ru

Wat is de huidige vermeldingsstatus voor nerto-skiper.ru?
Site is vermeld als verdacht - het bezoeken van deze website kan schade aan uw computer veroorzaken.
Een gedeelte van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer vermeld op basis van verdachte activiteit.
Wat gebeurde er toen Google deze site bezocht?
Van de 2 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, resulteerde(n) 0 pagina('s) in het downloaden en installeren van schadelijke software zonder toestemming van de gebruiker. Google heeft deze site het laatst bezocht op 2012-06-23 en het laatst verdachte inhoud op deze site aangetroffen op 2012-06-23.Deze site is gehost op 1 netwerk(en), waaronder AS12695 (DINET).
Heeft deze site gefunctioneerd als tussenstadium met als resultaat verdere distributie van malware?
In de afgelopen 90 dagen leek nerto-skiper.ru niet te functioneren als tussenstadium voor het infecteren van enige sites.
Heeft deze site malware gehost?
Ja, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen schadelijke software gehost. De site heeft 5 domein(en) geïnfecteerd, waaronder aegeanindependent.com/, radiomarconi.net/, nathanielpeat.com/.
Hoe is dit gebeurd?
In bepaalde gevallen kunnen derde partijen schadelijke code toevoegen aan legitieme sites, waardoor wij dit waarschuwingsbericht weergeven.
Volgende stappen:
Ad
adje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Trefwoorden
joomla 1.5.23, nerto-skiper.ru melding, virus

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:36.