Ga Terug  

Veiligheid (1.5) Plaats hier je vragen, opmerkingen en tips over de veiligheid van je Joomla! (1.5) site.

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 25 juni 2012, 18:04   #1
Denman

Bedankjes gegeven: 2
Bedankjes ontvangen: 0
Angry Site gehacked en door derden aangepast

Hallo allemaal,

Mijn site is ge-hacked Gehost bij Webreus. Heb op FTP gekeken en constateer dat volgens mij "bijna" alle bestanden met .js overschreven zijn. Nu is de site net een tijdje online en heb geen back-up gemaakt door drukte (stom!).

Ik kwam er achter omdat de Rokstories extensie niet meer werkte cq verdwenen was op de homepage. De rest werkt tot nu toe zonder problemen. Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen cq aanpassen? Ben niet erg ervaren met dit soort dingen.

Enige wat ik heb gedaan is wat nieuwe (orginele) .js bestanden ge-upload. Maar dit veranderd niets. Moet ik nu alles handmatig gaan bekijken? en kijken waar .js bestanden inzitten? En hoe kan ik dit voorkomen in de toekomst?

Alvast bedankt!

Grt
Denman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 18:22   #2
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 174
Bedankjes ontvangen: 898
Standaard Re: Site gehacked en door derden aangepast

maar even afwachten Denman wat Webreus hierover zegt (zie de discussie in een ander draadje) Denk zelf dat er niets aan de hand is. Heb je een link naar je site?
Merk je verder iets bijzonders, behalve dan dat die Rokstories extensie niet meer werkt?
adje is offline   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken adje voor dit nuttige bericht:
Denman (25 juni 2012)
Oud 25 juni 2012, 18:44   #3
Denman

Bedankjes gegeven: 2
Bedankjes ontvangen: 0

Citaat:
Origineel geplaatst door adje Bekijk Bericht
maar even afwachten Denman wat Webreus hierover zegt (zie de discussie in een ander draadje) Denk zelf dat er niets aan de hand is. Heb je een link naar je site?
Merk je verder iets bijzonders, behalve dan dat die Rokstories extensie niet meer werkt?
Dank voor je reactie. Heb het andere topic inderdaad gelezen. En dat lijkt er erg op! Had op mn Mac nog niet eens gezien dat er virussen in de mijn site zitten maar net op mn laptop gekeken met windows en dan geeft ie wel aan dat er virussen zijn ook Blackhole Exploit Kit (type 2215). Heb de site inmiddels offline.
Denman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 15:53   #4
bjorns

Leeftijd: 23
Bedankjes gegeven: 1
Bedankjes ontvangen: 4

Mocht je de site weer online hebben is het handig om met een joomscan de site na te lopen om te zien wat er allemaal kwetsbaar is. (hacker doen dat namelijk ook)
Heb zelf eerder probleem gehad en na een joomscan kwam pressie uit wat er kwetsbaar is en wat niet.
Mocht je niet weten hoe dit moet kan, wil ik wel de scan gratis voor je doen en de uitslag naar je sturen. Heb dan allen url van je site nodig.
Ben ten sloten netwerk webbeheerder help je hier graag mee/ of andere die interesse hebben.
Weten dat je site veilig is is ten sloten betere dan denken!
bjorns is offline   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken bjorns voor dit nuttige bericht:
Denman ( 4 juli 2012)
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:17.