Ga Terug  

3rd Party extensies (1.5) Plaats hier je vragen over de extensies welke niet standaard in Joomla 1.5 zitten (3rd Party extensies).

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 8 februari 2013, 20:33   #1
peetieq

Bedankjes gegeven: 3
Bedankjes ontvangen: 0
Standaard Registratie in CB1.9

Ik heb eigenlijk 2 problemen:
  1. dubbele gegevens
    ik heb zowel registratie in Joomla Users als in CB Users. Dat lijkt me niet goed
  2. procedure registreren
    Stap 1 gaat goed, maar stap 2 niet: hij zegt dat hij een bevestigingsmail heeft gestuurd, maar die komt nooit aan.
    Ik heb ergens iets gelezen over AJAX-controle. Waar kan ik dat vinden.
BTW
Er staat ook "wachtwoord verloren", dat zou ik graag willen aanpassen. Hoe kom ik daar het makkelijkste bij?
met dank!
Peter Teeuwen

Laatst aangepast door peetieq : 8 februari 2013 om 20:34.
peetieq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 21:19   #2
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 178
Bedankjes ontvangen: 909
Standaard Re: Registratie in CB1.9

de eerste 2 zaken kun je in het joomla backend regelen bij componenten/community builder/configuration

De taalstring kun je aanpassen in het bestand component/com_comprofiler/plugin/language/default_language/default_language.php
Zoek dan naar
DEFINE('_UE_LOST_USERNAME_PASSWORD','wachtwoord verloren?');
en verander 'wachtwoord verloren' in wat je beter lijkt.
Mbv je ftp applicatie (filezilla, fetch oid) kun je dat opzoeken en dan met een editor (bbedit bijv) aanpassen. Je zou het ook via het admin panel van de server kunnen doen

PS als je de nl taalplugin geinstalleerd hebt moet je zoeken naar:
component/com_comprofiler/plugin/language/dutch/dutch.php

Laatst aangepast door adje : 8 februari 2013 om 21:44. Reden: PS
adje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 22:01   #3
peetieq

Citaat:
Origineel geplaatst door adje Bekijk Bericht
de eerste 2 zaken kun je in het joomla backend regelen bij componenten/community builder/configuration

De taalstring kun je aanpassen in het bestand component/com_comprofiler/plugin/language/default_language/default_language.php
Zoek dan naar
DEFINE('_UE_LOST_USERNAME_PASSWORD','wachtwoord verloren?');
en verander 'wachtwoord verloren' in wat je beter lijkt.
Mbv je ftp applicatie (filezilla, fetch oid) kun je dat opzoeken en dan met een editor (bbedit bijv) aanpassen. Je zou het ook via het admin panel van de server kunnen doen

PS als je de nl taalplugin geinstalleerd hebt moet je zoeken naar:
component/com_comprofiler/plugin/language/dutch/dutch.php
Wat betreft de eerste twee punten:
Ik heb bijvoorbeeld in de registratie de volgende waarschuwing staan:

WARNING: CMS registration is still enabled in CMS Users Manager Component Options !
hoe krijg ik die weg?
Zou je me iets gedetailleerder aan kunnen geven waar ik het moet zoeken?
Ik zie door de bomen het bos niet.

Ik heb de site lokaal geďnstalleerd. Kan dat misschien niet voor dit soort functionaliteit?

Laatst aangepast door peetieq : 8 februari 2013 om 22:06.
Oud 8 februari 2013, 22:07   #4
adje

adje's Avatar

Citaat:
Origineel geplaatst door peetieq Bekijk Bericht
Wat betreft de eerste twee punten:
Ik heb bijvoorbeeld in de registratie de volgende waarschuwing staan:

WARNING: CMS registration is still enabled in CMS Users Manager Component Options !
hoe krijg ik die weg?
Zou je me iets gedetailleerder aan kunnen geven waar ik het moet zoeken?
Ik zie door de bomen het bos niet
Een paar dagen geleden stelde je dezelfde vraag en daar heb ik antwoord op gegeven en zelfs een bedankje van je gekregen. Kijk daar nog eens
http://forum.joomlacommunity.eu/show...1799#post91799

Lokaal kan het ook allemaal, behalve de email denk ik

Laatst aangepast door adje : 8 februari 2013 om 22:09.
Oud 8 februari 2013, 22:49   #5
peetieq

Laatste vraag over wachtwoord vergeten wijzigen is opgelost, bedankt!

---------- Bericht toegevoegd op 8 februari 2013 om 22:44 ---------- Vorige bericht was op 8 februari 2013 om 22:34 ----------

Citaat:
Een paar dagen geleden stelde je dezelfde vraag en daar heb ik antwoord op gegeven en zelfs een bedankje van je gekregen. Kijk daar nog eens
http://forum.joomlacommunity.eu/show...1799#post91799

Lokaal kan het ook allemaal, behalve de email denk ik
Ik dacht dat ik het opgelost had, maar ik heb nog steeds die melding. Sorry, maar ik weet niet precies wat ik uit moet zetten.

---------- Bericht toegevoegd op 8 februari 2013 om 22:49 ---------- Vorige bericht was op 8 februari 2013 om 22:44 ----------

dus die e-mail zal niet werken? die moet ik echt uploaden naar een webhost?
ik heb wel een hostprovider. Kan ik die site daar zo naar uploaden?
Oud 9 februari 2013, 11:54   #6
adje

adje's Avatar

bij mij werkt de mail op een lokale site ook niet.
Heb je al een domeinnaam gekocht (via je 'hostprovider'?).
Onderzoek eerst of de server geschikt is voor joomla
Zie hier de eisen:

http://www.joomla.org/technical-requirements.html

Waarom ben je nog met 1.5 bezig? Als je toch begint zou ik dat niet doen en meteen naar 2.5 gaan of misschien nog beter naar 3.0.
Het hangt er helemaal van af wat je met je site wilt. Als die ook veel bekeken wordt op smartphones of tablets kun je beter naar 3.0 gaan want die is meteen geschikt voor responsive templates.
Ik zou eerst de site op je pc helemaal afmaken en uittesten en dan mbv akeeba/kickstart overbrengen naar de 'remote server' (dus naar je host).

Wat betreft CB bij de configuratie staat het toch duidelijk:

Citaat:
Huidige instelling Omschrijving Gebruikersregistratie toestaan
Gebruikersregistratie toestaan zoals ingesteld in de globale configuratie, of in CB.
Aanbevolen instelling: deze instelling op Ja instellen en in de globale configuratie gebruikersregistratie uitschakelen. Genereer een automatisch wachtwoord bij de registratie
Wanneer dit is ingesteld op "Ja" wordt het wachtwoord automatisch gegenereerd en verstuurd via e-mail, indien ingesteld op "Nee" wordt dit gevraagd bij de registratieprocedure (Vereiste instelling). Goedkeuring door beheerder vereist
Alle registraties moeten worden goedgekeurd door een beheerder Bevestigings email vereist
Kies "Ja" om een mail aan nieuwe gebruikers te sturen met een bevestigings link. Ajax gebruikersnaamcontrole
Controleert bij de registratie of de gebruikersnaam nog beschikbaar is. Wees ervan bewust dat deze optie beveiligd is, het kan in bepaalde gevallen gebruikt worden voor het raden van gebruikersnamen waardoor het raden van het wachtwoord eenvoudiger kan worden. Ajax e-mailcontrole
Sta toe om een e-mailadres te controleren op geldigheid tijdens de registratie, controle van de opmaak van het e-mailadres, bestaande MX DNS records en dat de corresponderende e-mailservers inkomende e-mails accepteren naar dit adres middels SMTP. Je kunt ook controleren of het e-mailadres reeds geregistreerd is. WAARSCHUWING: deze bijkomstige e-mailadres-bestaat-reeds controle kan op je website een PRIVACYSCHENDING opleveren en/of in je land aangezien bij de registratie iedereen een e-mailadres kan laten controleren ongeacht of deze reeds in de database zit! Schakel deze optie enkel in na controle van de regelgeving op je site. Voor SMTP controle moet je server een vast IP adres hebben, een geldig e-mailadres en de server moet voorkomen in zijn geautoriseerde SPF records voordat deze functie goed werkt met de meeste e-mailadressen. Wees er wel van bewust dat deze optie wel beveiligd is maar het kan in bepaalde omstandigheden misbruikt worden. Dit is een experimentele functie, nog niet geoptimaliseerd voor grote websites: eerst testen!
Oud 9 februari 2013, 14:34   #7
peetieq

citaat:
Waarom ben je nog met 1.5 bezig?

Antwoord:
Ik ben niet met 1.5 bezig maar met 2.5
Oud 9 februari 2013, 14:42   #8
adje

adje's Avatar

sorry Peter, maar je schept wel verwarring door je verzoek in het 1.5 extensie forumgedeelte te zetten.
Oud 9 februari 2013, 15:00   #9
peetieq

Ok, even alles op een rijtje:
Voor jou is het allemaal heel duidelijk, maar voor mij niet, zoals je merkt.
Ik heb dus 2 plaatsen waar iets geregeld kan worden voor user mgt. In de basis van joomla en in CB.
Eerst maar eens joomla basis:
Wat moet ik daar in user mgt instellen:
Ik heb 3 tabbladen: component, groepsmail en rechten. Waar moet ik de registratie uitzetten? ik heb het idee dat wanneer ik het in de een verander het in de ander ook veranderd wordt

---------- Bericht toegevoegd op 9 februari 2013 om 14:51 ---------- Vorige bericht was op 9 februari 2013 om 14:49 ----------

Citaat:
sorry Peter, maar je schept wel verwarring door je verzoek in het 1.5 extensie forumgedeelte te zetten.
heb ik dat gedaan? sorry dan, dat was niet de bedoeling. Dat komt ws omdat ik gezocht had op CB

---------- Bericht toegevoegd op 9 februari 2013 om 14:51 ---------- Vorige bericht was op 9 februari 2013 om 14:51 ----------

ik wil wel een nieuwe aanmaken als dat verwarrend werkt?

---------- Bericht toegevoegd op 9 februari 2013 om 15:00 ---------- Vorige bericht was op 9 februari 2013 om 14:51 ----------

Ik heb net wat veranderd in joomla bais, maar het verandert meteen ook in joomla CB. Toch, als ik bij de users kijk dan worden daar andere dingen geregistreerd. Dat moet dan ook synchroon lopen, lijkt me zo.
Oud 9 februari 2013, 16:03   #10
adje

adje's Avatar

1. de joomla registratie moet je uitzetten bij Gebruikersinstellingen/opties/component
2. bij Componenten/Community builder/configuratie kun je bij Registratie aangeven hoe je de gebruikersregistratie wilt toestaan, namelijk:
- ja, onafhankelijk van de globale instelling
- gelijk aan globale instelling 'registratie toestaan'
In de marge staat
Citaat:
Gebruikersregistratie toestaan zoals ingesteld in de globale configuratie, of in CB.
Aanbevolen instelling: deze instelling op Ja instellen en in de globale configuratie gebruikersregistratie uitschakelen.
Als je punt 1 opgevolgd hebt kun je bij punt 2 dus ja zeggen
3. alles moet dan synchroon lopen.
Ad
Antwoord

Trefwoorden
community builder, registratie

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:13.