Ga Terug  

Overige (VM) Plaats hier alle overige vragen die betrekking hebben tot VirtueMart

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 19 november 2009, 23:04   #1
jero9000

jero9000's Avatar

Bedankjes gegeven: 43
Bedankjes ontvangen: 49
Standaard Vanalles over virtuemart

Hallo,

Ik wil graag een webshop beginnen. Uiteraard is daar genoeg over te vinden op het internet maar ik heb een redelijk beperkte tijd om alles uit te zoeken. Ik zou dus graag willen vragen of jullie me een beetje op weg willen helpen (korte uitleg, linkjes).

Het gaat niet zozeer over hoe Virtuemart werkt (dat is kwestie van proberen + documentatie) maar over de beveiliging rondom de webshop en de betaalmethodes.

Beveiliging
  • Hoe beveiligd is Virtuemart? Dan vooral het winkelmandje en de persoonlijke gegevens. Kunnen hackers daar zomaar bij komen? Is dat beter te beveiligen?
  • Moeten er nog bepaalde andere instellingen worden veranderd (php.ini etc.)?
  • Is het gebruik van iDeal icm met een iDeal component (zie hieronder) veilig?
Betaalmethode
  • Welke betaalmethodes zitten al in Virtuemart ingebouwd?
  • In Nederland is iDeal erg makkelijk. Moet je perse een component kopen om iDeal aan Virtuemart te koppelen? Of kan dit ook anders?
  • Wat doet zo'n component precies? Werkt zo'n component met alle banken samen? Misschien kan ik dit beter bij de makers van de componenten onderzoeken maar over welke iDeal componenten zijn jullie erg tevreden?
Je hoeft niet alles te beantwoorden (mag natuurlijk wel) maar met een paar linkjes ben ik al erg geholpen.

Bestaat er misschien ergens een basishandleiding over webshops (met Joomla! en Virtuemart)?

Bedankt!
jero9000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 07:23   #2
Tonslag

Tonslag's Avatar

Leeftijd: 44
Bedankjes gegeven: 103
Bedankjes ontvangen: 174
Standaard Re: Vanalles over virtuemart

Hoe veilig is VirtueMart? Dat is een goede vraag. Ik vermoed dat VirtueMart veilig genoeg is.

Je zou kunnen overwegen om een deel van de website onder HTTPS te laten draaien. Dit brengt een extra stukje veiligheid op het moment dat de klant gegevens moet invullen.

De communicatie van de webshop en de bank is een beveiligde verbinding en als deze koppeling op een juiste manier gemaakt is is deze veilig.

Je hoeft geen component te kopen. Je kunt ook zelf proberen om de koppeling te maken. De banken leveren de informatie aan hoe je de gegevens die de bank nodig is moet aanleveren.

Ik gebruik voor de idealkoppeling een eigen koppeling welke werkt met o.a. een ideal abonnement ING Advanced.

Ton
Bluecove Internetdiensten
http://www.bluecove.nl
KvK 05069464
Tonslag is offline   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken Tonslag voor dit nuttige bericht:
jero9000 (24 november 2009)
Oud 24 november 2009, 19:02   #3
jero9000

jero9000's Avatar

Bedankjes gegeven: 43
Bedankjes ontvangen: 49

Oke, dus iDeal inlijven is zelf te doen.

Heeft iemand nog tips mbt beveiliging?
jero9000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 13:58   #4
David-Andrew

David-Andrew's Avatar

Bedankjes gegeven: 71
Bedankjes ontvangen: 77

Joomla! en VM up to date houden. Daarnaast een SSL certificaat gebruiken.

iDEAL voor Virtuemart, RSForm Pro, HikaShop en meer, met ondersteuning en uitgebreide handleiding!
http://www.joomlavirtuemartideal.nl/...emart-hikashop
KVK: 27284950
David-Andrew is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Trefwoorden
betalen, beveiliging, virtuemart

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:03.