Ga Terug  

Installatie, Upgrade en Backup (1.5) Plaats hier je vragen over de installatie, upgrade en/of backup van Joomla! 1.5 Ook vragen over het verhuizen van je Joomla! site kun je hier plaatsen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 28 augustus 2010, 09:05   #1
pstas

Leeftijd: 63
Bedankjes gegeven: 7
Bedankjes ontvangen: 1
Standaard Administrator kan NIET inloggen

Ik kom als administrator niet meer in de backend. Gebruik ik bij het inloggen bewust een fout password dan krijg ik netjes de foutmelding dat dit fout is. Gebruik ik echter de juiste combinatie dan zie je even dat het scherm ververst maar weer om het password vraagt.
Ik heb al een backup van 4 dagen geleden teruggezet en dit geeft hetzelfde probleem. De frontend is gewoon toegankelijk dus ligt het niet aan de server volgens mij. En omdat de backup ook niet werkt kan het volgens mij ook de config file niet zijn.
Wie herkent dit probleem.

Peter
pstas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 11:51   #2
adje

adje's Avatar

Bedankjes gegeven: 174
Bedankjes ontvangen: 893
Standaard Re: Administrator kan NIET inloggen

Peter heb je iets veranderd voordat je op dit probleem stuitte? Modules of plugins geinstalleerd of ge(de-)activeerd?
Heb je misschien iets aan de authenticatie plugins gewijzigd? Een soortgelijk geval is hier beschreven:http://forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?t=4808
Ook in de documentatie sectie van deze site vind je veel informatie als je zoekt op admin login
Welke versie joomla gebruik je?
adje is offline   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken adje voor dit nuttige bericht:
pstas (28 augustus 2010)
Oud 28 augustus 2010, 14:29   #3
pstas

Ad,
Bedankt voor deze eerste reactie:
Ik gebruik 1.5.20 (De nieuwste dus). Site zit nu in testfase voordat hij online gaat.
Ik weet niet precies wanneer het fout is gegaan maar ik heb gisteren nog de module "noixacl" geďnstalleerd omdat de standaard login van Joomla niet goed werkte. (Of ik had iets fout gedaan). Ik had toen in eerste instantie alle 2 de logins op m'n scherm en heb daarin waarschijnlijk iets fout gedaan.
Ik heb al geprobeerd om via een link uit de documentatie het wachtwoord te resetten vanuit het frontend maar dit wilde ook niet werken. Heb vandaag id62 in jos_users aangepast en nu geeft het wachtwoord admin de foutmelding dat dit niet klopt (code admin beginnend met 21232...zoals beschreven onder documentatie.) Zet ik mijn eigen wachtwoordcode weer terug dan kan ik niet inloggen maar blijft het scherm gewoon hangen zoals eerder beschreven.
Na het lezen van diverse docs kom ik wel tot de conclusie dat waarschijnlijk de installatie van de module "noixacl" de oorzaak is. Maar hoe los ik dit op.
Ik vind het vreemd dat de backup van 4 dagen geleden ook dezelfde foutmelding geeft. Gisteren heb ik pas de wijzigingen met noixacl gedaan.
Heb je nog een goede tip, want in de documentatie kan niets vergelijkbaars vinden,

Groetjes
Peter
Oud 28 augustus 2010, 14:46   #4
sc00zy

sc00zy's Avatar

Leeftijd: 35
Bedankjes gegeven: 68
Bedankjes ontvangen: 291

Heb je toegang tot de database? Zo ja, dan zou je de plugin kunnen uitschakelen door een waarde in de plugins tabel te veranderen.

Arjan Menger
http://welldotcom.nl - Joomla! websites, templates, extensies, hosting, cursussen en support
Volg Welldotcom op Twitter - http://twitter.com/welldotcom
Chat live met Welldotcom - http://messenger.providesupport.com/...obl14jwap.html
sc00zy is offline Stuur een bericht via AIM naar sc00zy Stuur een bericht via MSN naar sc00zy Stuur een bericht via Yahoo naar sc00zy Stuur een bericht via Skype™ naar sc00zy   Met citaat antwoorden
De volgende leden bedanken sc00zy voor dit nuttige bericht:
pstas (28 augustus 2010)
Oud 28 augustus 2010, 14:55   #5
pstas

Hallo Scoozy en Ad,
Probleem opgelost. Ik had wel de backup (=Joomla) terug gezet maar de database vergeten. (Dom; dom; dom....) Doordat alle aangedragen oplossingen verwezen naar de database begon ik nog eens door te denken en .... binnen enkele seconden was het probleem opgelost.
Bedankt jullie beiden nogmaals

Pretttig weekend verder (wordt echt computerweer als ik het zo hoor)

Peter
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:07.