Ga Terug  

Installatie, Upgrade en Backup (1.5) Plaats hier je vragen over de installatie, upgrade en/of backup van Joomla! 1.5 Ook vragen over het verhuizen van je Joomla! site kun je hier plaatsen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 3 september 2010, 16:06   #1
hvdmeer

Bedankjes gegeven: 10
Bedankjes ontvangen: 82
Standaard Installatron: ervaringen

Ik zat qua hosting in een Plesk-omgeving te werken maar de hoster gaat nu over naar DirectAdmin en ik moet dus binnenkort mijn twee websites gaan verhuizen.

Nu kan ik met DirectAdmin gebruik maken van installatron om Joomla te installeren en ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar ervaringen van andere gebruikers hier met het werken met installatron. Dit omdat ik tot nu toe altijd gewoon via FTP updates uitvoerde.

Dus gaat het updaten van Joomla altijd goed met installatron? Gaat het installeren van extensies altijd goed en zit je niet met rechtenproblemen? Zijn er verder voor- of nadelen aan het werken met installatron?

Met een korte zoektocht had ik wel wat info gevonden maar ik zou graag wat meer ervaringen willen horen.

bit.ly-linkjes zijn handig als je de link niet openbaar wilt maken, anders zie ik graag waar ik op klik.
Wil je zien waar de bit.ly-link naar verwijst, vul het bitly-linkje dan in op http://longurl.org/
hvdmeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 16:47   #2
Spirit
Forum Beheer

Spirit's Avatar

Leeftijd: 33
Bedankjes gegeven: 490
Bedankjes ontvangen: 545
Standaard Re: Installatron: ervaringen

Hallo,

ik heb redelijk veel ervaring met Installatron, zowel als gebruiker en als aanbieder.

Installatron is naar mijn idee 1 van de betere automatische script installers. Het enige nadeel is dat je automatische script installers vaak enige mappen/bestanden schrijfbaar maken (afhankelijk van de server configuratie).

Ik persoonlijk vindt het beter om Joomla! zelf te installeren/backuppen. Alleen zo weet jij exact welke rechten welke mappen/bestanden hebben.

Marco Richter

E-commerz.eu - internetoplossingen

[ HB IT Solutions UG / HRB26957 Amtsgericht Bremen (DE) ]
Spirit is offline Stuur een bericht via ICQ naar Spirit Stuur een bericht via MSN naar Spirit Stuur een bericht via Skype™ naar Spirit   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:45.